Kultura i sztukaMarketingMediaPrawoSportŚwiatTechnologie

Electronic Arts zhakowane! Skradziono kod źródłowy Fify 2021!

Electronic Arts zhakowane!

Hakerzy ukradli cenne informacje od dużego wydawcy gier Electronic Arts (EA). Atakujący twierdzili, że pobrali kod źródłowy gier takich jak FIFA 21 oraz zastrzeżonego silnika gry Frostbite, używanego jako baza dla wielu innych głośnych gier. Informacje o włamaniu zostały po raz pierwszy zgłoszone przez serwis informacyjny Vice, który poinformował, że skradziono około 780 GB danych. EA potwierdziło włamanie, ale powiedziało, że podczas naruszenia nie skradziono żadnych danych gracza.

Electronic Arts jest jedną z największych firm zajmujących się grami na świecie. Do tytułów, które opracowuje lub publikuje, zalicza się główne serie, takie jak Battlefield, Star Wars: Jedi Fallen Order, The Sims i Titanfall, a także szeroką gamę corocznych gier sportowych.

Badamy niedawny incydent włamania do naszej sieci, w którym skradziono ograniczoną ilość kodu źródłowego gry i powiązanych narzędzi. Nie uzyskano dostępu do danych gracza i nie mamy powodu sądzić, że istnieje jakiekolwiek ryzyko dla prywatności gracza.

– powiedział rzecznik Electronic Arts w oświadczeniu.

Firma powiedziała, że ​​poprawiła już bezpieczeństwo i stwierdziła, że ​​nie spodziewa się „wpływu na nasze gry lub naszą działalność”. Skontaktowano się również z organami ścigania. EA dodało, że „wtargnięcie do sieci” nie było atakiem ransomware i miało miejsce niedawno.

Z kolei redaktorzy z serwisu Vice przekazali, że widzieli zrzuty ekranu z forów hakerskich, wykorzystywanych przez osoby atakujące, które reklamują sprzedaż skradzionych Electronic Arts danych.

Mięsny gigant JBS zapłacił cyberprzestępcom 11 mln dolarów okupu

Kosztowna kradzież

Kod źródłowy to wersja oprogramowania komputerowego, która jest zwykle znacznie łatwiejsza do odczytania i zrozumienia niż wersja końcowa w gotowym produkcie i może być wykorzystana do inżynierii wstecznej części produktu. Na przykład silnik Frostbite, do którego hakerzy twierdzą, że mają kod źródłowy, jest potężnym narzędziem do tworzenia gier używanym w dziesiątkach gier, od FIFA po serię Battlefield i kilka ostatnich gier Star Wars od Electronic Arts.

Kod źródłowy silnika może mieć znaczną wartość dla pozbawionego skrupułów programisty, który chciałby go skopiować, lub dla tych, którzy tworzą kody i hacki do gier. Jednak jest mało prawdopodobne, aby jakikolwiek konkurent Electronic Arts z głównego nurtu kiedykolwiek wykorzystał takie skradzione dane.

Atak na Electronic Arts jest najnowszym z serii głośnych hacków firmy zajmującej się grami. W listopadzie ubiegłego roku firma Capcom, twórca gier Street Fighter i Resident Evil, została zaatakowana przez oprogramowanie ransomware, które mogło ujawnić dane osobowe nawet 350 000 osób.

W lutym twórcy Cyberpunk 2077, CD Projekt Red, odnotowali poważny atak ransomware, w wyniku którego kod źródłowy kilku gier został skradziony i wystawiony na aukcję online. Hakerzy twierdzili, że sprzedali dane za ponad 7 milionów dolarów, chociaż nie jest jasne, czy sprzedaż rzeczywiście miała miejsce.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close