GastronomiaGospodarkaHandelInwestycjeMarketingSportŚwiatZdrowie i medycyna

Po tym jak Ronaldo przesunął Coca-Colę, kapitalizacja spadła o 4 miliardy!

Ronaldo zakręcił giełdą

Kapitan drużyny Portugalii Cristiano Ronaldo jest znanym fanatykiem zdrowia i dał jasno do zrozumienia, co myśli o gazowanym napoju bezalkoholowym. 36-latek odsunął od siebie butelki Coca-Coli podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Budapeszcie przed meczem grupy F jego kraju z Węgrami. Później Ronaldo podniósł butelkę wody, po czym oświadczył po portugalsku: „Agua!”, zachęcając ludzi do wybrania wody zamiast Coca-Coli.

Coca-Cola jest jednym z oficjalnych sponsorów Euro 2020. Cena akcji spółki spadła z 56,10 dolarów do 55,22 dolarów niemal natychmiast po geście Ronaldo, co oznacza spadek o 1,6%. Wartość rynkowa Coca-Coli spadła z 242 mld dolarów do 238 mld dolarów – spadek o 4 mld dolarów. Rzecznik Euro 2020 powiedział:

Gracze otrzymują wodę, wraz z Coca-Colą i Coca-Cola Zero Sugar, po przybyciu na nasze konferencje prasowe. Każdy ma prawo do swoich upodobań do napojów.

Ikea ukarana grzywną w 1 miliona euro za szpiegowanie personelu

Jednym prostym gestem…

To nie pierwszy raz, gdy Ronaldo narzeka na Coca-Colę. Portugalczyk już w 2020 r., podczas konferencji w ramach gali Globe Soccer Awards, publicznie skrytykował swojego syna za to, że lubi pić słodzone napoje.

Czasami pije Coca-Colę i Fantę, przez co się na niego denerwuję. Walczę, kiedy je frytki i wszystko inne. Syn wie, że mi się to nie podoba.

– mówił.

Ronaldo to kolos popkultury, który może pochwalić się blisko 300 milionami obserwujących na Instagramie. We wtorek strzelił dwa gole w wygranym 3:0 meczu Portugalii z Węgrami – wyprzedzając wielkiego Francuza Michela Platiniego jako rekordzista strzelców mistrzostw Europy, z 11.

Ronaldo zrobił to, co powinny robić wszystkie szanujące się gwiazdy – czyli dbać o to, by jego wizerunek był prezentowany w kontekście produktów, z którymi on sam się utożsamia. Ronaldo pokazał, że nie jest słupem ogłoszeniowym, do którego można przypiąć dowolny komunikat.

– powiedział Wirtualnym Mediom Dariusz Kubuj, główny strateg firmy doradztwa biznesowego Kubuj Strategia.

Źródło: The Guardian

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close