GastronomiaHandelInwestycjeMarketingOchrona środowiskaPolskaŚwiatTechnologie

Coca-Cola rezygnuje z plastikowej folii w wielopakach puszek

Coca-Cola rezygnuje z plastikowej folii

KeelClip to papierowe opakowanie zastępujące folię termokurczliwą na wielopakach puszek. To właśnie ono zastąpi plastik w wielopakach puszek napoju Coca-Cola. W ten sposób producent napojów chce być bardziej ekologiczny i konsekwentnie realizuje strategię bardziej zrównoważonego projektowania opakowań. Rozwiązanie to jest ponadto przystępniejsze w recyklingu i bardziej funkcjonalne dla konsumentów. KeelClip wykorzystuje bowiem w pełni karton pochodzący ze zrównoważonych źródeł (certyfikat FSC) i jest zaprojektowane tak, aby ułatwić transport.

Mimo wielu wyzwań, z którymi jako firma mierzymy się w ostatnim roku, nie rezygnujemy z podjętej ambicji na rzecz Świata bez Odpadów. Od lat to właśnie ona stanowi dla nas priorytet i centrum naszych działań, dlatego nieustanne poszukujemy rozwiązań ograniczających wykorzystanie plastiku. Technologia KeelClip to kolejny krok na naszej drodze.

– mówi Natalia Stroe, dyrektor generalna dla Polski i Krajów Bałtyckich, Coca-Cola Poland Services.

Fot. Coca-Cola

Wprowadzanie innowacji w zakresie opakowań to jeden z trzech głównych filarów firmy Coca-Cola w dążeniu do realizacji ambicji “Świata bez Odpadów”, na którą składają się: design opakowań, ich zbiórka i recykling oraz budowanie partnerstw i koalicji na rzecz działań w tych obszarach. Do 2030 roku opakowania produkowane przez koncern mają w co najmniej 50 proc. składać się z surowca wtórnego.

Firma Marks & Spencer stworzyła bieliznę inspirowaną Georgiem Floydem

Coca-Cola i Carlsberg wprowadzają butelki na bazie roślin

Jak informuje agencja National Oceanic and Atmospheric Administration, każdego roku wpada do oceanów około ośmiu milionów ton metrycznych plastiku. W przybliżeniu jest to tyle, ile waży 90 lotniskowców. Z tego powodu firma The Paper Bottle Company (Paboco) chce pomóc producentom w pozbyciu się plastiku, wprowadzając zamienniki na bazie roślin. Do akcji dołączyła m.in. Coca Cola, Loreal, Absolut i Carlsberg. Czy czeka nas rewolucja?

Zastąpienie butelek plastikowych jednorazowego użytku poprzez tworzenie butelek z biodegradowalnych cukrów roślinnych, a nie z paliw kopalnych, jest jednym z najważniejszych zadań dystrybutorów. Największym problemem było jednak utworzenie takiego materiału, który będzie wodoodporny, dlatego do tej pory pierwsze próby niestety kończyły się marnie.

Rozwiązanie przyszło wraz z rozwojem technologii. Produkty zostały pokryte cienką warstwą tworzywa PET lub nowym tworzywem roślinnym PEF, stworzonym przez Avantium. Największym sukcesem produktu, jest fakt, że w stu procentach nadaje się w pełni do recyklingu. PEF, czyli furanian polietylenu, to roślinna alternatywa dla plastiku opartego na paliwach kopalnych. I jak wskazują producenci – rozkłada się on już po roku, dzięki czemu w realny sposób może przyczynić się do zminimalizowania zanieczyszczenia środowiska. Pomysł na wprowadzenie produktu wyszedł w 2013 roku, kiedy do realizacji przystąpiły Avantium i ALPLA. W październiku 2019 r. projekt z dumą ogłosił, że Coca-Cola, L’Oreal i Absolut dołączyły do grona inwestorów.

Źródło: Wirtualne Media

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close