Doradztwo biznesowe

Projektowanie plakatów – połączenie perspektywy marketingowej z artystyczną

Plakat to specyficzna forma wśród materiałów promocyjnych. Wymaga ona innego nakładu pracy oraz innych umiejętności niż w przypadku pozostałych, takich jak ulotki czy wizytówki. Przede wszystkim w znacznie mniejszym stopniu opiera się on na schematach. Najważniejsza jest w nim pełna kreatywność, pomysłowość i oryginalność. Z tych powodów plakat to zwykle najbardziej artystyczna forma reklamy.

Projektowanie plakatów to jedna z usług, którą oferuje studio graficzne Fesido. Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z ich oferty, to projekt plakatu przygotuje dla Ciebie jeden z członków świetnie przeszkolonego, doświadczonego i młodego zespołu uzdolnionych grafików. Są to specjaliści świadomi tego, czym powinien się charakteryzować dobry plakat, a także mający obszerną wiedzę dotyczącą grafiki i jej roli w marketingu.

Plakat jako uniwersalne narzędzie promocji w różnych sektorach

Plakaty są wykorzystywane do promowania wielu różnych wydarzeń z rozmaitych branż. W pierwszej kolejności kojarzą nam się zwykle z reklamowaniem rozmaitych wydarzeń kulturalnych, a także konferencji czy targów. W związku z tym instytucje powiązane z szeroko pojętą branżą rozrywkową są jednymi z najczęstszych klientów zamawiających projektowanie plakatów w studiach graficznych takich jak Fesido. Równie często nawiązują się współprace z wszelkimi centrami konferencyjnymi, ośrodkami targowymi czy dużymi firmami m.in. z branży marketingowej i IT, jako że one także często są organizatorami różnorakich imprez branżowych.

Plakaty wykorzystuje się jednak nie tylko do promowania wydarzeń, ale też nowych produktów, usług, firm itp. To często stosowana strategia marketingowa pozwalająca szybko zaznaczyć pojawienie się nowości na rynku poprzez stopniowe zwiększanie jej obecności w przestrzeni publicznej.

Oprócz tego z plakatów często korzysta się też w branży turystycznej oraz w przypadku wszelkich kampanii społecznych i charytatywnych. Takie plakaty projektuje się jednak zwykle w zupełnie inny sposób niż te z kategorii opisywanych wcześniej.

Niezależnie od tego, jakiego plakatu potrzebujesz, nie musisz mieć żadnych obaw, jeśli skontaktujesz się ze studiem graficznym Fesido. Pracujący tam specjaliści poradzą sobie z każdym zadaniem!

Cechy dobrego plakatu – jak stworzyć doskonały projekt?

Dobrze zaprojektowany i skuteczny plakat musi łączyć aspekty wizualne z komunikacyjnymi. Estetyczne przekazanie treści w taki sposób, aby nie przytłoczyć odbiorcy i nie przekierować jego uwagi na mniej istotne szczegóły, ale na główny przekaz, na którym nam zależy, to nie lada wyzwanie. Przy tym wszystkim grafik musi jeszcze pamiętać o tym, by plakat się wyróżniał, przyciągał wzrok i wywoływał zaciekawienie. Tylko połączenie tych trzech cech złoży się na doskonały projekt.

Aby osiągnąć pożądany efekt, Fesido zapewnia swoim klientom pracę z zespołem doświadczonych specjalistów, którzy doskonale znają zasady projektowania graficznego. Dzięki temu wiedzą, jak stworzyć plakaty odpowiednio dopasowane do tego, co mają one przedstawiać lub promować – a także to, w jakich sytuacjach można złamać niektóre z tych zasad, by osiągnąć oryginalny, fascynujący odbiorcę efekt. Nie ma jednego zestawu cech, którymi należy się kierować w przypadku każdego plakatu, dlatego tak istotna jest współpraca z doświadczonym studiem graficznym, które wie, kiedy skuteczniej jest działać w zgodzie ze schematami, a kiedy poza nimi.

Zatem jakie są najważniejsze cechy dobrze zrobionego plakatu? Musi być on czytelny i mieć wyraźną hierarchię informacji, jakie przekazuje. W designie istnieją zasady, których stosowanie sprawi, że wzrok odbiorcy zostanie w odpowiedni sposób pokierowany i ten odczyta wiadomości w oczekiwanej przez nas kolejności. Od wspomnianej czytelności i ścisłej hierarchiczności czasem się jednak odchodzi – wówczas jest to zamierzony efekt artystyczny, który ma wprowadzić pewną tajemniczość. Ten chwyt chętnie stosuje się w przypadku wszelkich kampanii społecznych.

Kolejny ważny aspekt to styl i kolorystyka – ich dobór również jest zależny od branży i typu informacji, które przekazuje plakat. Jeśli jest on powiązany z konkretną instytucją czy cyklem wydarzeń, to zwykle jest utrzymany w stylu, który do nich nawiązuje, a w przypadku plakatów produktowych i tych tworzonych dla firm, design zazwyczaj nawiązuje do całej identyfikacji wizualnej marki.

Zależnie od tego, gdzie docelowo plakat ma być zawieszony, a także od tego, jaki jest jego cel, należy wybrać odpowiedni format. Fesido oferuje wszystkie najpopularniejsze rozmiary, czyli:

  • A4 – 210 x 297 mm,
  • A5 – 148 x 210 mm,
  • DL – 99 x 210 mm,

ale na Twoje życzenie studio przygotuje też projekty o innych wymiarach – wystarczy, że wcześniej poinformujesz o tym zespół. Możesz to zrobić już przy wypełnianiu formularza kontaktowego na ich stronie internetowej.

Postaw na profesjonalizm i świetny design

Jak już się przekonałeś, projektowanie plakatów jest zadaniem dla grafików o artystycznym zacięciu. Nawiązując współpracę z Fesido, zyskasz pewność, że nad Twoim projektem będzie czuwać odpowiednia osoba, która ma znakomite wyczucie rynku oraz poczucie estetyki.

MATERIAŁ SPONSOROWANY

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close