Biznesowi celebryciBusiness lifestyleHandelNaukaPaństwoSportŚwiatZdrowie i medycyna

2,6 mln funtów grzywny dla Lorna Jane za reklamę antyCOVIDowych ubrań

Lorna Jane dostałą grzywnę

Australijska firma produkująca odzież sportową została ukarana grzywną w wysokości 2,6 miliona funtów za twierdzenie, że jej odzież powstrzymała rozprzestrzenianie się Covid-19. Lorna Jane reklamowała, że ​​jej ubrania wykorzystują „przełomową technologię” o nazwie LJ Shield, aby zapobiec „przenoszeniu wszystkich patogenów”, w tym koronawirusa. W orzeczeniu sędzia stwierdził, że roszczenie firmy jest „wyzyskujące, drapieżne i potencjalnie niebezpieczne”.

Firma przekazała, że akceptuje orzeczenie sądu i utrzymywała, że ​​została wprowadzona w błąd przez własnego dostawcę.

Zaufany dostawca sprzedał nam produkt, który nie działał zgodnie z obietnicą. Doprowadzili nas do przekonania, że ​​technologia stojąca za LJ Shield jest sprzedawana w innych miejscach w Australii, USA, Chinach i na Tajwanie i że jest zarówno antybakteryjna, jak i antywirusowa. Wierzyliśmy, że przekazujemy korzyści naszym klientom.

— powiedział dyrektor naczelny Lorna Jane, Bill Clarkson.

Pozew został wniesiony przez Australijską Komisję Konkurencji i Konsumentów (ACCC) po tym, jak Lorna Jane rozpoczęła wprowadzanie na rynek odzieży w lipcu ubiegłego roku podczas pandemii.

CBA zatrzymało syna Mariana Banasia! Będzie wojna z PiS?

Lorna Jane reklamowała antyCOVIDowe ubrania

W wydanym w piątek wyroku sędzia sądu federalnego stwierdził, że firma „reprezentowała konsumentom, że ma uzasadnione podstawy naukowe lub technologiczne”, podczas gdy ich nie miała. Sąd ukarał spółkę grzywną „za składanie fałszywych i wprowadzających w błąd oświadczeń wobec konsumentów oraz postępowanie mogące wprowadzić w błąd opinię publiczną”. Rod Sims, przewodniczący ACCC, powiedział:

To było straszne zachowanie, ponieważ wiązało się z poważnymi problemami dotyczącymi zdrowia publicznego. Cała kampania marketingowa opierała się na pragnieniu konsumentów w zakresie większej ochrony przed globalną pandemią.

Firma przyznała również, że jej założycielka, Lorna Jane Clarkson, która jest również jej dyrektorem kreatywnym, autoryzowała i zatwierdziła materiały promocyjne LJ Shield activewear i osobiście złożyła kilka fałszywych oświadczeń w komunikacie prasowym i filmie na Instagramie. Sędzia powiedział, że wziął pod uwagę, że „zachowanie pochodziło z wysokiego szczebla kierowniczego w firmie” i „było kierowane przez Clarkson”.

Firma Lorna Jane, która ma sklepy w Australii, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych i Singapurze, otrzymała od sędziego polecenie opublikowania zawiadomień korygujących. Zabronione jest również składanie jakichkolwiek oświadczeń antywirusowych związanych z odzieżą sportową przez trzy lata, chyba że ma ku temu uzasadnione podstawy.

W zeszłym tygodniu firma została również ukarana grzywną w wysokości 40 000 dolarów australijskich przez regulator leków Therapeutic Goods Administration za „rzekomą bezprawną reklamę” w związku z Covid*19.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close