Kultura i sztukaMarketingMediaŚwiatTechnologieTelekomunikacja

TikTok testuje funkcję znikającego wideo w stylu Snapchata

TikTok wprowadza nową opcję

TikTok testuje nową funkcję znikających klipów, podobną do funkcji na Snapchacie, Facebooku i Instagramie. Historie TikTok pozwolą użytkownikom zobaczyć opublikowane treści przez 24 godziny, zanim zostaną usunięte. Nowa funkcja pojawia się w momencie, gdy WhatsApp udostępnia użytkownikom funkcję publikowania zdjęć lub filmów, które znikają po ich obejrzeniu. W tym tygodniu konkurencyjna platforma społecznościowa Twitter wyłączyła funkcję znikających historii flot.

Zawsze myślimy o nowych sposobach, aby wnieść wartość do naszej społeczności i wzbogacić doświadczenie TikTok. Obecnie eksperymentujemy ze sposobami udostępnienia twórcom dodatkowych formatów, aby wcielić ich kreatywne pomysły w życie dla społeczności.

– powiedział rzecznik platformy.

Funkcja została ujawniona przez konsultanta ds. mediów społecznościowych, Matta Navarrę, który udostępnił zrzuty ekranu z historii TikTok na Twitterze.

Przedwczoraj Twitter zrezygnował z funkcji Floty, która umożliwiała użytkownikom publikowanie zdjęć i filmów, które zniknęły po 24 godzinach. Fleets po raz pierwszy ogłoszono w marcu zeszłego roku w odpowiedzi na popularność Snapchata i Instagram Stories. W ciągu ośmiu miesięcy, kiedy Fleets był dostępny, Twitter dodał szereg nowych funkcji, w tym GIF-y, naklejki i tekst w różnych kolorach. Jednak funkcja ta nie stała się tak szeroko stosowana, jak oczekiwała firma.

Instytucje finansowe planują zamknąć elektrownie węglowe w Azji

TikTok jest niebezpieczny?

TikTok to najnowsza główna platforma mediów społecznościowych, w której można eksperymentować z funkcją spopularyzowaną po raz pierwszy przez Snapchata. W funkcji „wyświetl raz” zdjęcie jest usuwane, gdy odbiorca otwiera go po raz pierwszy i nie zapisuje w telefonie. Jednak obrońcy ochrony dzieci wyrazili obawy, że automatycznie znikające wiadomości mogą pomóc ukryć dowody wykorzystywania seksualnego dzieci.

TikTok został globalnie ściągnięty ponad 2 mld razy, zaś w dobie pandemii koronawirusa przybyło mu aż 623 mln instalacji. Według nieoficjalnych danych w 2019 roku chiński właściciel serwisu, ByteDance, zanotował wzrost przychodów do 17 mld dolarów, a firma wypracowała zysk netto w wysokości 3 mld dolarów. Wszystkie platformy prowadzone przez ByteDance mają ponad 1,5 mld użytkowników miesięcznie.

Jak wynika z informacji podanej przez holenderski dziennik Trouw, organizacja praw dziecka Terre des Hommes, przeprowadziła badanie wśród rodziców na temat bezpieczeństwa. Wynika z niego, że 56% rodziców obawia się, że ich dzieci nie są bezpieczne przez negatywny wpływ aplikacji, takich jak TikTok.

Źródło: BBC

  

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close