GastronomiaHandelKultura i sztukaMarketingMediaŚwiat

Snickers wycofuje swoją reklamę po oskarżeniach o homofobię

Snickers obraził gejów?

Snickers w Hiszpanii stworzył kontrowersyjną reklamę telewizyjną, która została ostro skrytykowana za homofobię. 20-sekundowa reklama pokazuje, że hiszpański influencer Aless Gibaja po zjedzeniu lodów Snickersa zamienia się w brodatego mężczyznę o niskim głosie. Film stał się w tym tygodniu viralem, a niektórzy wzywali do bojkotu marki. Firma przeprosiła teraz za wszelkie „nieporozumienia, które mogły zostać spowodowane” przez film.

W spocie Aless Gibaja jest w barze na plaży z przyjacielem, gdzie prosi kelnera o „seksowny sok pomarańczowy z witaminami A, B i C”. Kelner, zdezorientowany, podaje mu lody Snickers. Po ugryzieniu, Gibaja rzemienia w brodatego mężczyznę. “Lepszy?” – pyta przyjaciel. „Lepiej” – odpowiada mężczyzna. Slogan głosi: „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”.

Reklama wywołała falę oskarżeń w mediach społecznościowych, że marka obraża gejów.

To haniebne i godne ubolewania, że ​​w tym momencie istnieją firmy, które nadal utrwalają stereotypy i promują homofobię.

– napisała na Twitterze Państwowa Federacja Lesbijek, Gejów i Biseksualistów.

Do krytyki przyłączyła się również hiszpańska minister ds. równości Irene Montero.

Zastanawiam się, komu może wydawać się dobrym pomysłem wykorzystanie homofobii jako strategii biznesowej. Nasze społeczeństwo jest zróżnicowane i tolerancyjne. Mam nadzieję, że ci, którzy mają moc podejmowania decyzji dotyczących tego, co widzimy i słyszymy w reklamach i programach telewizyjnych, również nauczą się tego.

– napisała na Twitterze.

Amazon opóźnia powrót swoich pracowników do biur

Firma przeprasza

Lewicowa partia Podemos zauważyła, że ​​w ostatnich miesiącach reklama Snickers była następstwem szeregu homofobicznych przestępstw z nienawiści w Hiszpanii.

W obliczu fali fobii LGBTI, w tym ataków, a nawet morderstw, Snickers nie może wymyślić lepszego pomysłu niż stworzenie tandetnej reklamy, która mówi ci, że nie jesteś sobą, jeśli jesteś “zniewieściały”.

– przekazano.

W maju pięciu hiszpańskich homoseksualistów zostało rannych w trzech atakach podczas jednego weekendu w Barcelonie.

W czwartek Snickers Spain poinformował, że usuwa reklamę i przeprosił za „wszelkie nieporozumienia”, jakie mogła spowodować.

W tej konkretnej kampanii celem było przekazanie w przyjazny i swobodny sposób, że głód może zmienić twój charakter. Nigdy nie miało to na celu piętnowania ani obrażania jakiejkolwiek osoby lub grupy.

– napisano w oświadczeniu opublikowanym online.

Rzecznik firmy macierzystej Mars Wrigley powiedział, że firma z całego serca przeprosiła za wszelkie szkody wyrządzone przez reklamę i uznała, że ​​„pomyliła się”.

Poważnie traktujemy równe prawa i integrację, chcemy świata, w którym każdy może być sobą i wierzymy, że jako pracodawca i reklamodawca mamy rolę i odpowiedzialność za odegranie naszej roli w tworzeniu tego świata.

– dodał rzecznik firmy.

W 2008 roku reklama Snickers, w której Mr T z Drużyny A nazywał speed walkera „hańbą dla wyścigu mężczyzn”, został wycofany po oskarżeniach, że jest to obraźliwe dla gejów.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close