Bez kategorii

Wyciekły dane milionów użytkowników Premium Mobile i a2mobile

Premium Mobile poinformowało, że utraciło dane swoich klientów zarówno do swojej sieci, jak i zależnej a2mobile. Na stronie spółki widnieje komunikat, że osoby nieuprawnione mogły otrzymać dostęp do danych wrażliwych, takich jak numery PESEL, imiona i nazwiska, czy adresy korespondencyjne.

Choć Premium Mobile nie podaje informacji, czy na pewno hakerzy otrzymali pełny dostęp do danych poufnych, to zasłaniają się informacją, że należy “chronić swoje dane”. Firma proponuje tutaj między innymi założenie konta na BIK, aby uchronić się przed ewentualnym wzięciem kredytu na swoje personalia. Złodzieje ukradli takie dane, jak:

  • nazwisko i imię,
  • adres korespondencyjny lub zameldowania,
  • numer ewidencyjny PESEL lub dokument tożsamości,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • numer rachunku bankowego,
  • data urodzenia,
  • NIP/REGON.
Źródło: Premium Mobile

Hakerzy sprzedali skradzione kody źródłowe Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3!

Włam do danych klientów Premium Mobile i a2mobile. Co może grozić klientom?

Jak przekazano w komunikacie, oznacza to, że klienci operatora mogą mieć duże problemu, ponieważ przestępcy mogą nielegalnie przetwarzać ich dane.

  • uzyskać dostęp do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej przez osoby trzecie;
  • korzystać z nieprzysługujących praw obywatelskich, np. do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego;
  • wyłudzeniem ubezpieczenia lub środków z ubezpieczenia;
  • uzyskaniem przez osoby trzecie dostępu do środków finansowych;
  • nieuprawnionym zarejestrowaniem przedpłaconej karty telefonicznej (pre-paid);
  • nieuprawnionego uzyskania∂ę kredytów/pożyczek w instytucjach poza bankowych;
  • nieuprawnionym zawarciem umowy o świadczenie usług, np. telewizji kablowej, telefonu, Internetu.

Jak przekazała firma:

Otrzymaliśmy zgłoszenie dotyczące incydentu bezpieczeństwa w systemach naszego dostawcy. Operator oczywiście podjął natychmiastowe działania zabezpieczające. Zdarzenie potencjalnie mogło dotyczyć Państwa danych, więcej informacji znajdą państwo na stronie https://premiummobile.pl/20210813-2/

Ponadto, firma przekonuje, że:

W przypadku stwierdzenia przez Panią/Pana takiego zdarzenia rekomendujemy: – zgłoszenie na Policję wszelkich prób nieuprawnionego wykorzystania danych; – zastrzeżenie dokumentu tożsamości w banku – skorzystanie z możliwości założenia płatnego konta w systemie informacji kredytowej i gospodarczej i aktywowania alertów BIK. Więcej informacji można uzyskać na stronie BIK.

Do zdarzenia doszło 9 sierpnia, a potwierdzono je 11 sierpnia 2021. Jak przekazano w oficjalnym komunikacie, “Premium Mobile oraz Dostawca podjęli działania prewencyjne i odtworzeniowe wyjaśniające zdarzenie i trwa jego analiza.”

Problem jedynie w tym, że klienci nie mogą być pewni, że akurat sprawa dotyczy ich danych. Pojawiły się nawet sugestie pozwu zbiorowego. Naruszenie danych zgłoszono już prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close