Business lifestyleHandelInwestycjePrawoRynek pracyŚwiatTechnologie

Amazon chce inwigilować swoich pracowników obsługi klienta

Amazon będzie śledzić pracowników?

Amazon chce uważniej przyglądać się swoim pracownikom, śledząc ich aktywność klawiatury i myszy. Firma planuje rozprawić się z przypadkami zhakowanych danych klientów, o których wspomniano w wewnętrznym dokumencie Amazona. Amazon korzystał już wcześniej z innych metod inwigilacji swoich pracowników w celu oceny wydajności.

Gigant e-commerce planuje wdrożyć tę technologię nadzoru, aby uniemożliwić nieuczciwym pracownikom, oszustom i hakerom dostęp do poufnych danych klientów, poinformował w czwartek Joseph Cox z Vice Motherboard. Jak poinformował Vice, zespoły ds. bezpieczeństwa, finansów i prawników Amazona najwyraźniej zgodziły się na wykorzystanie behawioralnego systemu biometrycznego firmy BehavioSec zajmującej się cyberbezpieczeństwem.

Zgodnie z poufnym dokumentem uzyskanym i zweryfikowanym przez Motherboard, proponowane rozwiązanie wiązałoby się z wykorzystaniem algorytmów do generowania profilu nieodłącznej aktywności klawiatury i myszy pracownika. Następnie stale weryfikuje „ślad biometryczny” danej osoby, upewniając się, że w rzeczywistości jest to ta sama osoba, która korzysta z urządzenia w danym momencie.

Ze względu na ochronę prywatności system nie rejestrowałby, jakie aplikacje lub witryny pracownicy wpisują lub klikają, i nie monitorowałby komunikacji pracowników. W dokumencie opisano również kilka udanych prób, w których złośliwi aktorzy podszywali się pod pracowników obsługi klienta Amazon, aby uzyskać dostęp do uprzywilejowanych informacji o klientach.

Australia kupiła od Polski MILION DAWEK szczepionki Pfizera

Amazon już korzystał z metod inwigilacji

Zmniejszone możliwości bezpieczeństwa agentów obsługi klienta Amazon pracujących w domu z powodu COVID-19 i większej liczby zleceń obsługi klienta zlecanych do innych krajów z mniej rygorystycznymi środkami bezpieczeństwa zmusiły firmę do inwestowania w środki bezpieczeństwa danych. Amazon nie skomentował bezpośrednio raportu.

Utrzymanie bezpieczeństwa i prywatności danych klientów i pracowników jest jednym z naszych najwyższych priorytetów.

– powiedział Insiderowi Kelly Nantel, National Media Relations Director w Amazon.

Amazon uciekał się już do podobnych technik nadzoru, aby przyjrzeć się bliżej swoim pracownikom. Na początku tego roku firma poleciła kierowcom dostawczym podpisanie „zgody biometrycznej”, aby mogli być monitorowani. Zainstalowali kamery AI w samochodach dostawczych kierowców, które monitorowały i oceniały wydajność kierowcy podczas pracy, zmuszając niektórych pracowników do znalezienia sposobów obejścia monitorowania.

Chociaż nie udostępniamy szczegółów dotyczących używanych przez nas technologii, nieustannie badamy i testujemy nowe sposoby ochrony danych związanych z klientami, jednocześnie szanując prywatność naszych pracowników. I robimy to, zachowując jednocześnie zgodność z obowiązującymi przepisami i regulacjami dotyczącymi prywatności.

– dodał Nantel.

Źródło: Yahoo

  

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close