HandelMediaPolskaRynek pracy

Właściciel Mango TV z milionowymi stratami. Zwolniono dziesiątki osób

Spółka Studio Moderna Polska nadająca kanał Mango TV w ubiegłym roku zanotowała spadek przychodów o 10,5 proc. do 102,64 mln zł. Dodatkowo firma zwolniła 159 osób i zamknęła 28 sklepów stacjonarnych. W celu uniknięcia dalszych spadków firma planuje modernizacje strategi długoterminowej.

Jak informują Wirtualne Media, spadek wpływów spółki jest wynikiem zmniejszenia się przychodów ze sprzedaży detalicznej z 23,17 do 8,74 mln zł.  Dodatkowo firma zanotowała spadek przychodów o 10,5 proc. do 102,64 mln zł, a jej strata netto zmniejszyła się z 30,4 do 26,29 mln zł. Obecnie spółka ma otwarte jedynie 6 sklepów po całej Polsce.

Jak jednak zaznacza portal Wirtualne Media:

[…] przychody firmy ze sprzedaży wysyłkowej i hurtowej zwiększyły się z 86,29 do 86,92 mln zł. Z usług kurierskich zmalały z 4,78 do 4,26 mln zł. Pozostałe wpływy sprzedażowe poszły w górę z 427,2 tys. zł do 2,72 mln zł.

W zeszłym roku spółka zadecydowała o zamknięciu kanału Mango TV, który według danych okazał nierentowny. Wcześniej firma odkupiła go od TVN z zamiarem uzyskania szerszego grona odbiorców. Niestety szybko okazało się, że kanał zaczął przynosić duże straty.

Przedstawiciele Studio Moderna Polska przekazali, że jest to wynik zmiany ramówki w stacji TVN7, ponieważ bloki telesprzedażowe przesunięto z 10:00 – 11:30 na 6:00-7:30. To z kolei spowodowało znaczny spadek odbiorców, czego następstwem był spadek wpływów finansowych.

Epic Games Store z ogromną stratą. Darmowe gry nie pomogły?

Właściciel Mango TV zmienia strategię i liczy na odzyskanie strat

Mimo to spółka oczekuje, że odzyska straty finansowe przez wzrost znaczenia e-commerce oraz zmianę strategii długoterminowej. Firma zamknęła nierentowne działalności, a przez redukcję etatów może poprawić wyniki finansowe na koniec roku.

Spółka Studio Moderna Polska wskazała w raporcie finansowym, że:

[…] Z drugiej strony widzimy wzrost przychodów w kanale wholesale. Związane jest to z rozpoczęciem współpracy z siecią handlową Biedronka oraz na call center (telemarketing). […] Z uwagi na lepsze zarządzanie bazą danych oraz wzrost produktywności agentów call center.

Przychody spółki zależnej Mango-Media spadły w zeszłym roku z 7,31 mln do 4,82 mln złotych, a starta netto z 1,42 mln do 1,25 mln złotych. Jak zaznacza portal Wirtualne Media, w związku z zamknięciem kanału Mango TV, spółka połączy się ze Studio Moderna Polska.

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close