Biznesowi celebryciBusiness lifestyleGospodarkaInwestycjeKultura i sztukaPaństwoŚwiatTechnologie

Kim Kardashian krytykowana za reklamę nieprzetestowanej kryptowaluty

Kim Kardashian reklamuje scam?

Kim Kardashian została skrytykowana przez szefa brytyjskiego Urzędu Nadzoru Finansowego (FCA) za promowanie nieprzetestowanej kryptowaluty na Instagramie. Charles Randell powiedział, że Kardashian „zaprosiła 250 milionów obserwujących do spekulacji na tokenach kryptograficznych”, promując reklamę Ethereum Max. Nazwał go „spekulacyjnym tokenem cyfrowym stworzonym miesiąc wcześniej przez nieznanych programistów” i oskarżył influencerów o podsycanie „urojeń szybkiego bogactwa”.

Randell przemawiał na Międzynarodowym Sympozjum na temat Przestępczości Gospodarczej w Cambridge. Prezes FCA powiedział, że post Kim Kardashian na Instagramie, który, jak zauważył, został prawidłowo oznaczony jako reklama, mógł być „promocją finansową o największym zasięgu w historii”. Podkreślił, że promowanego tokena Ethereum Max nie należy mylić z kryptowalutą Ethereum.

Nie mogę powiedzieć, czy ten konkretny token Ethereum Max jest oszustwem. Jednak osoby mające wpływ na media społecznościowe są rutynowo opłacane przez oszustów, aby pomóc im pompować i zrzucać nowe tokeny na tle czystych spekulacji. Niektórzy wpływowi promują monety, które po prostu w ogóle nie istnieją.

– powiedział.

Salwador zakceptował Bitcoin jako prawny środek płatniczy

Ethereum i Ethereum Max to nie to samo

Randell powiedział, że około 2,3 miliona Brytyjczyków posiada obecnie kryptowaluty i powiedział, że 14% z nich również używa kredytu do ich zakupu, “zwiększając w ten sposób narażenie na straty”. Powiedział, że FCA wielokrotnie ostrzegała przed ryzykiem posiadania „tokenów spekulacyjnych”, które nie są regulowane przez FCA ani nie są objęte żadnym systemem rekompensat. Taki właśnie token reklamowała na swoim Instagramie Kim Kardashian.

Jeśli je kupisz, powinieneś być przygotowany na utratę wszystkich pieniędzy.

– powiedział Randell.

Randell dodał, że istnieje powód do uregulowania promocji w celu rozwiązania błędnego przekonania konsumentów, że ich inwestycje są chronione, oraz „nieustępliwych i często wprowadzających w błąd technik reklamowych niektórych firm kryptograficznych”.

Wielu celebrytów i wpływowych osób promowało przez lata projekty kryptowalut i blockchain, w tym wielkie nazwiska, takie jak DJ Khaled i Paris Hilton. Jednak post Kim Kardashian jest prawie na pewno największym pojedynczym elementem promocji kryptowalut w mediach społecznościowych pod względem bezwzględnego zasięgu.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close