Business lifestyleInwestycjePaństwoPrawoŚwiatTechnologie

Facebook ukarany grzywną w wysokości 50 milionów funtów!

Facebook dostał ogromną grzywnę!

Facebook został ukarany grzywną w wysokości 50,5 mln funtów (70 mln dolarów) przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA), który oskarża go o celowe łamanie zasad. Sprawa dotyczyła przejęcia przez Facebook w 2020 r. usługi udostępniania Gifów Giphy, która jest przedmiotem dochodzenia. CMA powiedział, że serwis nie dostarczył informacji, zignorował wiele ostrzeżeń i popełnił „poważne naruszenie”. Firma zaprzecza celowemu łamaniu zasad.

Kara w wysokości 50 milionów funtów, którą CMA nałożył na Facebooka, jest ponad 150 razy wyższa niż poprzedni rekord nałożony za podobne przestępstwa, wynoszący 325 000 funtów. Mówiąc o swojej decyzji o ukaraniu giganta mediów społecznościowych, CMA powiedział w oświadczeniu:

Po raz pierwszy CMA stwierdził, że firma naruszyła prawo, świadomie odmawiając podania wszystkich wymaganych informacji.

Giphy jest szeroko używany przez konkurentów Facebooka do zasilania animowanych obrazów GIF wykorzystywanych w aplikacjach społecznościowych, na klawiaturach mobilnych i w innych miejscach online. Prowadziło to do potencjalnych obaw o konkurencję.

CMA wydał coś, co nazywa się „wstępnym nakazem egzekucji”, który ogranicza sposób działania łączących się firm, które są przedmiotem dochodzenia. Ma on na celu utrzymanie podmiotów w częściowej separacji i konkurowanie ze sobą aż do zakończenia dochodzenia.

Facebook jest zobowiązany do dostarczania aktualizacji i informacji, aby wyjaśnić, w jaki sposób realizuje zamówienie. To „zasadniczo osłabiło jego zdolność do zapobiegania, monitorowania i naprawiania wszelkich problemów”.

Biorąc pod uwagę liczne ostrzeżenia, jakie dał Facebookowi, CMA uważa, że ​​niezastosowanie się Facebooka było celowe.

– powiedział CMA.

Kara za to wykroczenie wynosi 50 milionów funtów. Osobno CMA ogłosiło grzywnę w wysokości 500 000 funtów za zmianę dyrektora ds. zgodności – dwukrotnie – przez Facebooka „bez uprzedniego uzyskania zgody”.

Zuckerberg przeprasza za sześciogodzinną awarię i traci miliardy dolarów

Facebook zmieni nazwę?

Facebook odpiera zarzut, że celowo złamał zasady, twierdząc, że spełnił główne zobowiązania, a spór dotyczy szczegółów, w jaki sposób to zrobił.

Zdecydowanie nie zgadzamy się z niesprawiedliwą decyzją CMA o ukaraniu Facebooka za podejście zgodne z najlepszymi wysiłkami, które ostatecznie zatwierdziło CMA. Zweryfikujemy decyzję CMA i rozważymy nasze opcje.

– powiedział rzecznik.

Raport The Verge mówiący, że Facebook planuje zmienić markę w przyszłym tygodniu, sugerował, że nowa nazwa będzie odzwierciedlać ambicje Facebooka, by zbudować metaverse – następną wersję Internetu – zamiast tradycyjnych korzeni w mediach społecznościowych. Na początku tego tygodnia firma ogłosiła, że ​​planuje zatrudnić w tym celu 10 000 pracowników w Unii Europejskiej. Tłem dla takiej zapowiedzi może być coroczna konferencja firmy Connect, zaplanowana na 28 października. Zapytany o potencjalną zmianę nazwy, rzecznik Facebooka powiedział:

Nie komentujemy plotek ani spekulacji.

Zmiana nazwy na Facebooku miałaby sens. Kiedy Facebook zaczynał, nie było rzeczywistego rozróżnienia między platformą a firmą. Jednak kiedy firma pochłonęła firmy takie jak Instagram i WhatsApp, nazwa stała się myląca. A ponieważ liczba osób, które faktycznie korzystają z Facebooka, spada w wielu krajach na Zachodzie, prawdopodobnie nazwa będzie coraz bardziej oddzielona od obszarów wzrostu firmy.

Trudno jednak pojąć, dlaczego Facebook pomyślałby, że teraz jest dobry czas na zmianę nazwy. Firma jest obecnie w wirze negatywnej uwagi prasy z powodu przecieków od informatorki Frances Haugen. Zmiana nazwy firmy w tym momencie mogłaby zasugerować, że gigant robi to, ponieważ marka jest toksyczna.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close