MediaŚwiatTechnologieTelekomunikacja

Facebook zmienia nazwę firmy! Rebranding już w przyszłym tygodniu

Mark Zuckerberg planuje odciąć się od negatywnej passy i “stworzyć nowy internet”, zmieniając jednocześnie serwis Facebook. Potencjalny rebranding ma również związek z nowym projektem korporacji, który polega na połączeniu technologii VR i AR. To “metaverse”, czyli metawersum, które ma zmienić oblicze sieci. Krytycy twierdzą jednak, że to tylko zasłona dymna od ostatnich skandali, które w ostatnim czasie trawią słynną korporację.

Facebook dokonuje rebrandingu i zmienia strategię długofalową

Jak informuje amerykański portal technologiczny The Verge, Mark Zuckerberg ma zapowiedzieć dokładne zmiany już 28 października w czasie dorocznej konferencji. Jak wynika z oświadczenia firmy na swoim blogu, Facebook planuje zatrudnić ponad 10 tysięcy wysoko wyspecjalizowanych ekspertów z dziedziny IT z Europy:

Pomysł może otworzyć nowe społeczne i ekonomiczne możliwości i Europejczycy będą je kształtować od samego początku. Ogłaszamy dziś plan stworzenia 10 tys. miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych kadr na przestrzeni najbliższych pięciu lat. UE jest doskonałym miejscem do inwestycji, posiada ogromny rynek konsumencki, najlepsze uniwersytety i największe talenty.

Metawersum ma dotyczyć zatracenia się świata rzeczywistego a wirtualnego, wszystko dzięki technologii VR i AR. Dzięki temu spotkania online będą bardzo przypominały te rzeczywiste, a sam twórca serwisu nie ukrywa, że do popchnięcia w tę stronę portalu, przyspieszyła pandemia COVID-19. Pisaliśmy o tym w jednym z ostatnich wpisów.

Zobacz więcej: Facebook zatrudni 10 000 osób w UE do pracy nad metaverse

To właśnie przez liczne ograniczenia i liczne restrykcje sanitarne, normalne relacje międzyludzkie często zostały przerwane. Nowy projekt Facebooka ma nieco naprawić tę kwestię, dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii.

Metaverse ma być swoistym światem online, w którym użytkownicy będą mogli zarówno spotykać się online, pracować, spędzać czas wolny, jak i grać w gry zespołowe. Pełna wersja tej usługi ma powstać w ciągu najbliższych od 10 do 15 lat. 

Tymczasem zmiana nazwy firmy, do której należą także Instagram i komunikator Whatsapp, ma wynikać z prostego powodu. Korporacja nie chce być kojarzona jedynie ze swoim flagowym produktem, dlatego chce dokonać takiego samego kroku, jak Google. Ten gigant technologiczny zmienił nazwę swojego holdingu w 2015 roku na Alphabet.

Zobacz również: Facebook zakaże sprzedaży lasów deszczowych na Marketplace!

Facebook chce zmienić internet. Krytycy mówią, że to tylko odbijanie piłeczki

Swoją drogą, Zuckerberg od dawna planował inwestycję i rozwój wirtualnej rzeczywistości. W tym celu korporacja zakupiła w 2014 roku firmę Oculus, która na co dzień produkuje okulary VR. Niemniej jednak według analityków, obecne rozmowy na temat zmiany kierunku, w którym idzie rozwój firmy, to jedynie zasłona dymna.

Wszystko przez sporą dozę krytyki, która spadła na Facebooka, po tym, jak była menadżerka firmy Frances Haugen ujawniła wewnętrzne badania. Okazało się, że firma wiedziała, jak negatywny wpływ mają treści zamieszczane na portalu oraz w jaki sposób serwis potęguje rozpowszechnianie hejtu. Portal promował bowiem treści kontrowersyjne, nie raz szerzące nienawiść, bądź fake newsy, jedynie po to, aby zyskać na klikalności.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, Dziennik Gazeta Prawna

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close