Biznesowi celebryciBusiness lifestyleInwestycjeKultura i sztukaMarketingMediaŚwiatTechnologie

Facebook robi rebranding i zmienia nazwę na “Meta”

Już nie Facebook, teraz Meta!

Facebook w ramach dużego rebrandingu zmienił nazwę na Meta. Firma, która ogłosiła zmianę na dorocznej konferencji deweloperów, powiedziała, że nowa nazwa ​​lepiej „obejmuje” to, co teraz robi firma. Ujawniono także plany dotyczące Metaverse – świata online, w którym ludzie mogą grać, pracować i komunikować się w środowisku wirtualnym, często przy użyciu gogli VR.

Metaverse ma potencjał, aby pomóc odblokować dostęp do nowych kreatywnych, społecznych i ekonomicznych możliwości. A Europejczycy będą go kształtować od samego początku.

– przekazał Facebook w poście na blogu.

Do opracowania tzw. metaverse Facebook planuje zatrudnić 10 000 osób w Unii Europejskiej. Nowe miejsca pracy tworzone w ciągu najbliższych pięciu lat obejmą „wysoce wyspecjalizowanych inżynierów”. Inwestowanie w UE przyniosło wiele korzyści, w tym dostęp do dużego rynku konsumenckiego, pierwszorzędne uniwersytety i wysokiej jakości talenty. Facebook uczynił budowanie metaverse jednym ze swoich głównych priorytetów.

Swoją drogą, Zuckerberg od dawna planował inwestycję i rozwój wirtualnej rzeczywistości. W tym celu korporacja zakupiła w 2014 roku firmę Oculus, która na co dzień produkuje okulary VR. Niemniej jednak według analityków, obecne rozmowy na temat zmiany kierunku, w którym idzie rozwój firmy, to jedynie zasłona dymna.

Facebook zarabia 9 miliardów dolarów pomimo skandalu z informatorami

Czy Meta to zasłona dymna?

Niektórzy krytycy twierdzą, że to ostatnie ogłoszenie i zmiana nazwy firmy na Meta, mają na celu przywrócenie reputacji firmy i odwrócenie uwagi po serii szkodliwych skandali w ostatnich miesiącach. Obejmowały one rewelacje od informatorki Frances Haugen, która pracowała jako menedżer produktu w zespole ds. uczciwości obywatelskiej na Facebooku. Były pracowniczka Facebook powiedziała amerykańskim politykom, że strony i aplikacje firmy szkodzą zdrowiu psychicznemu dzieci i podsycają podziały w społeczeństwie. Frances Haugen, 37-letnia była menedżerka, która stała się informatorem, ostro skrytykowała firmę na przesłuchaniu w Senacie.

Wall Street Journal poinformował, że badania przeprowadzone przez Instagram wykazały, że aplikacja może zaszkodzić zdrowiu psychicznemu dziewcząt.

Kierownictwo firmy wie, jak uczynić Facebook i Instagram bezpieczniejszymi, ale nie dokona niezbędnych zmian, ponieważ postawili swoje astronomiczne zyski przed ludźmi.

– powiedziała Haugen w Senacie.

Haugen skrytykowała Marka Zuckerberga za posiadanie szerokiej kontroli, mówiąc, że „nie ma obecnie nikogo, kto pociąga Marka do odpowiedzialności oprócz niego samego”. Mark Zuckerberg powiedział z kolei, że badania nad Instagramem były błędnie scharakteryzowane i że wielu młodych ludzi miało pozytywne doświadczenia z korzystaniem z platformy. Powiedział jednak, że „jest dla niego bardzo ważne, aby wszystko, co buduje, było bezpieczne i dobre dla dzieci”.

Czy nowa nazwa Meta się przyjmie? Czas pokaże, ale warto przypomnieć, że w 2015 roku Google zrestrukturyzowało swoją firmę, nazywając swoją macierzystą firmę Alphabet. Nazwa się nie przyjęła.

Źródło: BBC

  

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close