Facebook robi rebranding i zmienia nazwę na “Meta”
Już nie Facebook, teraz Meta!
Facebook w ramach dużego rebrandingu zmienił nazwę na Meta. Firma, która ogłosiła zmianę na dorocznej konferencji deweloperów, powiedziała, że nowa nazwa lepiej „obejmuje” to, co teraz robi firma. Ujawniono także plany dotyczące Metaverse – świata online, w którym ludzie mogą grać, pracować i komunikować się w środowisku wirtualnym, często przy użyciu gogli VR.
Metaverse ma potencjał, aby pomóc odblokować dostęp do nowych kreatywnych, społecznych i ekonomicznych możliwości. A Europejczycy będą go kształtować od samego początku.
– przekazał Facebook w poście na blogu.
Do opracowania tzw. metaverse Facebook planuje zatrudnić 10 000 osób w Unii Europejskiej. Nowe miejsca pracy tworzone w ciągu najbliższych pięciu lat obejmą „wysoce wyspecjalizowanych inżynierów”. Inwestowanie w UE przyniosło wiele korzyści, w tym dostęp do dużego rynku konsumenckiego, pierwszorzędne uniwersytety i wysokiej jakości talenty. Facebook uczynił budowanie metaverse jednym ze swoich głównych priorytetów.
Swoją drogą, Zuckerberg od dawna planował inwestycję i rozwój wirtualnej rzeczywistości. W tym celu korporacja zakupiła w 2014 roku firmę Oculus, która na co dzień produkuje okulary VR. Niemniej jednak według analityków, obecne rozmowy na temat zmiany kierunku, w którym idzie rozwój firmy, to jedynie zasłona dymna.
Facebook zarabia 9 miliardów dolarów pomimo skandalu z informatorami
Czy Meta to zasłona dymna?
Niektórzy krytycy twierdzą, że to ostatnie ogłoszenie i zmiana nazwy firmy na Meta, mają na celu przywrócenie reputacji firmy i odwrócenie uwagi po serii szkodliwych skandali w ostatnich miesiącach. Obejmowały one rewelacje od informatorki Frances Haugen, która pracowała jako menedżer produktu w zespole ds. uczciwości obywatelskiej na Facebooku. Były pracowniczka Facebook powiedziała amerykańskim politykom, że strony i aplikacje firmy szkodzą zdrowiu psychicznemu dzieci i podsycają podziały w społeczeństwie. Frances Haugen, 37-letnia była menedżerka, która stała się informatorem, ostro skrytykowała firmę na przesłuchaniu w Senacie.
Wall Street Journal poinformował, że badania przeprowadzone przez Instagram wykazały, że aplikacja może zaszkodzić zdrowiu psychicznemu dziewcząt.
Kierownictwo firmy wie, jak uczynić Facebook i Instagram bezpieczniejszymi, ale nie dokona niezbędnych zmian, ponieważ postawili swoje astronomiczne zyski przed ludźmi.
– powiedziała Haugen w Senacie.
Haugen skrytykowała Marka Zuckerberga za posiadanie szerokiej kontroli, mówiąc, że „nie ma obecnie nikogo, kto pociąga Marka do odpowiedzialności oprócz niego samego”. Mark Zuckerberg powiedział z kolei, że badania nad Instagramem były błędnie scharakteryzowane i że wielu młodych ludzi miało pozytywne doświadczenia z korzystaniem z platformy. Powiedział jednak, że „jest dla niego bardzo ważne, aby wszystko, co buduje, było bezpieczne i dobre dla dzieci”.
Czy nowa nazwa Meta się przyjmie? Czas pokaże, ale warto przypomnieć, że w 2015 roku Google zrestrukturyzowało swoją firmę, nazywając swoją macierzystą firmę Alphabet. Nazwa się nie przyjęła.
Źródło: BBC