InwestycjeKultura i sztukaMarketingMediaŚwiatTechnologie

Netflix uruchamia pierwsze gry dla swoich subskrybentów

Netflix oferuje pierwsze gry

Netflix wprowadza na rynek swoje pierwsze gry na całym świecie, starając się wejść na rynek subskrypcji gier. Od wtorku firma wprowadzi aktualizacje swojej aplikacji Netflix na smartfony z Androidem, pokazując, jakie gry są dostępne do pobrania.

Na początek dla subskrybentów Netflix dostępnych jest pięć gier mobilnych. Firma obiecuje więcej w przyszłości – bez reklam w grze i bez zakupów w aplikacji, takich jak te, które są powszechne w innych grach mobilnych. Z pięciu gier wprowadzonych na rynek wraz z usługą, dwie są powiązane z popularną serią Stranger Things giganta streamingu:

  • Stranger Things: 1984
  • Stranger Things 3: The Game
  • Card Blast
  • Teeter Up
  • Shooting Hoops

Chociaż to dopiero początek długiej podróży, cieszymy się, że możemy zapewnić rozgrywkę, która różni się od tego, co jest obecnie dostępne – ekskluzywne gry mobilne bez reklam, bez płatności w aplikacji, zawarte w ramach członkostwa w serwisie Netflix.

– powiedziała firma.

Chociaż początkowe gry mają stosunkowo prostą grafikę i swobodną rozgrywkę, Netflix twierdzi, że jest na bardzo wczesnym etapie, ale planuje ostatecznie stworzyć gry „dla każdego rodzaju gracza”.

Niezależnie od tego, czy masz ochotę na zwykłą grę, którą możesz zacząć od zera, czy na wciągające doświadczenie, które pozwoli ci głębiej zagłębić się w Twoje ulubione historie, chcemy zacząć budować bibliotekę gier, która oferuje coś dla każdego.

– napisał Mike Verd, szef działu rozwoju gier.

Verdu był głównym pracownikiem Netflix, pracował w gigancie gier EA, a później w Facebooku, gdzie pracował nad rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością.

Netflix będzie oferował… gry mobilne dla subskrybentów

Gier będzie więcej

Wydane gry w tym tygodniu dotyczą tylko telefonów i tabletów z Androidem. Netflix powiedział, że gry trafią na urządzenia z systemem iOS „w nadchodzących miesiącach”. Apple wcześniej opierał się próbom innych firm umieszczania „sklepów w sklepach” – szczególnie w zakresie gier.

Kiedy Microsoft początkowo uruchomił usługę przesyłania strumieniowego Game Pass w 2020 r., Apple zablokowało pojawianie się aplikacji w iPhone App Store, argumentując, że około 100 dołączonych gier powinno być wymienionych w jego sklepie osobno. Microsoft ostatecznie uciekł się do przesyłania strumieniowego przez mobilną przeglądarkę Safari firmy Apple.

Netflix nie powiedział, że boryka się z podobnymi problemami z Netflix Games, twierdząc, że Android pojawił się jako pierwszy, ponieważ premiera była „wciąż na wczesnym etapie”. Mimo opóźnienia w dotarciu do klientów Apple, Microsoft stał się dotychczas dominującą postacią na rynku subskrypcji gier. Jego usługa Xbox Game Pass obejmuje większość wydań własnych studiów gier Microsoft w dniu ich wprowadzenia do sprzedaży, z których wiele można odtwarzać na konsoli Xbox, komputerze do gier lub przesyłać strumieniowo przez Internet na telefony i tablety.

Źródło: BBC

  

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close