Kultura i sztukaMarketingMedia

TVP nie puściło reklamy YES z lesbijkami. Teraz się grubo tłumaczy

TVP nie od dziś jest znana z nieustającej homofobii, która narosła pod rządami Prawa i Sprawiedliwości. I choć włodarze stacji twierdzą inaczej, to stacja niejednokrotnie atakowała osoby homoseksualne. Tak też było z kampanią marki YES, ponieważ TVP jako jedyna nie zgodziła się na jej emisje. Powód? Oczywiście dwie całujące się kobiety. Jedną z nich była Katarzyna Zillmann, czyli wicemistrzyni olimpijska z Tokio 2020.

TVP nie zgodziło się na reklamę z wicemistrzynią olimpijską Katarzyna Zillmann

Jak informuje serwis Press.p,l TVP podjęło decyzję o blokadzie nowej kampanii biżuterii YES, noszącej nazwę “Jestem kobietą“. W spocie widzimy m.in. Aleksandrę Wiederek-Brańską, która od lat propaguje profilaktykę badań piersi.

Można również dostrzec 74-letnią modelkę Christinę Flagmeier oraz Bognę Golec, modelkę pluz size. Widzimy także Aleksandrę Żebrowską, która na co dzień jest bizneswoman i matką trójki dzieci. W reklamie wzięły udział także wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann i jej dziewczyna Julia Walczak. I jak można się domyślać, to o tę dwójkę się wszystko rozeszło.

Zobacz również: Olimpijka Katarzyna Zillmann dokonała coming-outu na antenie TVP

TVP zadecydowało, że emisja spotów Yes “godzi we wrażliwość odbiorców stacji”. Jak przekazał Marcin Gaworski, chief executive officer & partner agencji reklamowej 180heartbeats + JvM, która jest odpowiedzialna za kampanię:

TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości. Z tym że te tak zwane nagości TVP mogła ewentualnie tolerować po godz. 20, jednak pary nieheteronormatywnej — o żadnej porze.

Swoją drogą, jaka była to nagość? W spocie widzimy kobietę karmiąca piersią i inną, która jest po mastektomii. “Zaprawdę powiadam Wam, toż to oburzające“.

Zobacz również: TVP Info po raz kolejny publikuje tendencyjny artykuł

Tymczasem Telewizja Publiczna wystosowała oświadczenie w tej sprawie, twierdząc, że spot nie jest zgodny z jej polityką:

Telewizja Polska otrzymała zestaw spotów reklamowych marki Yes z prośbą o wstępną kolaudację. Zgodnie z powszechnie stosowaną praktyką na rynku, TVP przekazało swoją opinię. Sugestie te wynikały z troski o odczucia widzów, którzy wielokrotnie wyrażali swoje opinie na temat treści filmów reklamowych w kierowanych do spółki skargach. Kampania nie została przez markę Yes zlecona, przez co nie miała miejsca odmowa emisji spotów przez Telewizję Polską.

Za spotem stoi reżyser Krzysztof Grajper, a za sesję fotograficzną, która powstała na potrzeby kampanii odpowiada Gosia Turczyńska. Reklamy YES pojawią się nie tylko w Polsce, ale również w Czechach.

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close