GastronomiaHandelKultura i sztukaMarketingPrawoRolnictwoŚwiat

Uber Eats stawia pierwszy krok na rynku… marihuany

Uber robi pierwszy krok na rynku konopi

Uber robi swój pierwszy krok na rynku marihuany, ponieważ użytkownicy Uber Eats w Ontario w Kanadzie wkrótce będą mogli zamawiać produkty z konopi indyjskich w aplikacji. Klienci będą mogli składać zamówienia w specjalnej sekcji aplikacji dla detalicznego sprzedawcy marihuany Tokyo Smoke, a następnie odebrać je w pobliskim sklepie. Firma odmówiła udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy zamierza rozszerzyć ofertę na całą Kanadę i Stany Zjednoczone.

Kanadyjski rynek marihuany jest wart około 5 mld dolarów kanadyjskich (4 mld dolarów amerykańskich) rocznie. Użytkownicy Uber Eats będą musieli zweryfikować swój wiek na aplikacji, a następnie będą mogli odebrać swoje zamówienia w ciągu godziny. Zgodnie z prawem kanadyjskim, chociaż używanie marihuany jest legalne od 2018 roku, nadal nielegalne jest jej dostarczanie.

Uber już od jakiegoś czasu ustawił swoje celowniki na kwitnący rynek marihuany. W kwietniu dyrektor naczelny Dara Khosrowshahi powiedział, że firma rozważy dostarczanie marihuany, gdy tylko będzie to dozwolone w prawie amerykańskim.

Kierownictwo Amazon w Indiach oskarżone o przemyt narkotyków

Nielegalni producenci

Mimo że sprzedaż marihuany do celów rekreacyjnych stała się legalna w Kanadzie trzy lata temu, nielegalni producenci nadal kontrolują dużą część sprzedaży. Jest to coś, co rząd stara się naprawić. Uber powiedział, że jego partnerstwo z Tokyo Smoke pomoże dorosłym w kraju kupić bezpieczną, legalną marihuanę, zwalczając nielegalnych sprzedawców.

Tokyo Smoke to firma handlująca konopiami indyjskimi, która posiada sklepy w całej Kanadzie. Przewiduje się, że kanadyjski rynek marihuany będzie się rozwijał w nadchodzących latach, a firma badawcza BDS Analytics spodziewa się wzrostu sprzedaży do 6,7 mld dolarów do 2026 roku.

Będziemy nadal uważnie obserwować przepisy i możliwości na poszczególnych rynkach. W miarę rozwoju prawa lokalnego i federalnego będziemy badać możliwości współpracy z handlowcami, którzy działają w innych regionach.

– powiedział rzecznik Ubera.

Popyt na produkty z konopi indyjskich wzrósł znacznie w zeszłym roku, ponieważ ludzie utknęli w domach podczas lockdownu i w wolnym czasie palili zioło.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close