GastronomiaHandelKultura i sztukaMarketingPrawoRolnictwoŚwiat

Firma mleczarska przeprasza za pokazywanie kobiet jako krów

Firma mleczarska przeprasza

Południowokoreańska firma mleczarska Seoul Milk usunęła z YouTube film po tym, jak wzbudził kontrowersje. Największa marka mleczarska w Korei Południowej została zmuszona do przeprosin za reklamę przedstawiającą kobiety jako krowy. Wideo Seoul Milk pokazuje mężczyznę potajemnie filmującego grupę kobiet na polu, które później zamieniają się w krowy.

Po publicznym oburzeniu, firma usunęła reklamę z YouTube, ale od tego czasu stała się ona viralem po ponownym załadowaniu przez internautów. Niektórzy porównywali również zachowanie mężczyzny do “molki”, czyli nielegalnej praktyki potajemnego filmowania ludzi.

Szczerze przepraszamy wszystkich, którzy czuli się niekomfortowo z reklamą mleka wydaną pod koniec ubiegłego miesiąca.

– przekazała firma macierzysta Seoul Milk, Seoul Dairy Cooperative, w przeprosinach zamieszczonych online.

Przyjmujemy tę sprawę poważnie i przeprowadzimy wewnętrzny przegląd, a także podejmiemy dodatkowe starania, aby zapobiec podobnym incydentom w przyszłości. Chylimy głowy w przeprosinach.

– dodano.

H&M przeprasza za reklamę uderzoną w mężczyzn, ale Rossmann nie lepszy

Jest za co?

Klip zaczyna się od ujęcia na mężczyznę z kamerą, wędrującego przez wieś.

W końcu udało nam się uchwycić je na kamerze w miejscu o nieskazitelnej czystości.

– mówi męski głos.

Następnie mężczyzna, ukryty w krzakach, filmuje grupę kobiet pijących ze strumienia i uprawiających jogę. Kiedy mężczyzna przypadkowo nadeptuje na gałązkę, kobiety nagle zamieniają się w krowy. Reklama kończy się słowami:

Czysta woda, organiczna pasza, 100% czystego Seulskiego Mleka. Organiczne mleko z organicznego rancza w przyjemnym otoczeniu przyrody Cheongyang.

To już kolejny raz

Reklama wywołała krajową debatę na temat seksizmu i wrażliwości płciowej, ale krytyka nie ograniczała się do kobiet przedstawionych jako krowy. Niektórzy wyrazili również obawy o człowieka ukradkiem filmującego grupę kobiet, z przestępstwami z użyciem kamer szpiegowskich w Korei Południowej, które wzrosły w ciągu ostatnich kilku lat. Molka, co dosłownie tłumaczy się jako “tajna kamera”, stała się szczególnym problemem dla kobiet w Korei Południowej.

To nie jest pierwszy raz, kiedy Seoul Milk trafił na pierwsze strony gazet z niewłaściwych powodów. W 2003 roku firma mleczarska wystawiła przedstawienie, w którym nagie modelki pryskały na siebie jogurtem. Szef działu marketingu Seoul Milk i modelki, które wzięły udział w tym wydarzeniu, zostali ukarani grzywną za obsceniczność.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close