PaństwoPolitykaPrawoŚwiatTransportTurystykaZdrowie i medycyna

Szef AirAsia wzywa regionalne rządy do otwarcia granic

Szef AirAsia postuluje zniesienie blokad

Szef AirAsia, jednej z największych azjatyckich linii lotniczych, wezwał rządy w regionie do otwarcia granic w trosce o byt ludzi.

Politycy muszą być odważni.

– powiedział BBC Tony Fernandes, założyciel AirAsia.

Turystyka transgraniczna, która odpowiadała za 12% PKB Azji Południowo-Wschodniej w 2019 roku, została mocno dotknięta przez przepisy Covid-19. Fernandes przemawiał na Singapore Airshow, które w tym tygodniu powróciło do miasta-państwa po dwóch latach surowych ograniczeń w podróżowaniu.

Nadszedł czas, aby wziąć głęboki oddech i ocenić fakty… Zamknięcie granic nie jest już logiczne, ponieważ Omicron już jest w społeczeństwie. Teraz musimy chronić źródła utrzymania i gospodarkę.

– powiedział szef malezyjskiego taniego przewoźnika.

Ogromne straty

Podobnie jak większość linii lotniczych na świecie, AirAsia odnotowała ogromne straty w 2020 roku. Podczas gdy tani przewoźnicy międzynarodowi w Europie i Ameryce Północnej odnotowali odbicie w 2021 roku po złagodzeniu zasad podróżowania, azjatyckie linie lotnicze zanotowały jeszcze większy spadek. Na przykład irlandzki Ryanair ponad trzykrotnie zwiększył swoje przychody rok do roku w trzecim kwartale 2021 roku. W tym samym okresie przychody AirAsia spadły o jedną trzecią.

Według Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), Azja i Pacyfik były jedynym regionem na świecie, który nie odnotował znaczącej poprawy w ruchu lotniczym do końca 2021 roku. Podczas gdy niektóre kraje azjatyckie, takie jak Chiny i Japonia, całkowicie zamknęły swoje granice przed obcokrajowcami, inne, jak Singapur, podjęły nieśmiałe kroki w kierunku mniej restrykcyjnego podróżowania za pośrednictwem wybranych Vaccinated Travel Lanes (VTLs). Gwarantują one praktycznie wolny od kwarantanny wjazd do Singapuru, ale loty są ograniczone i często droższe.

Dla mnie otwarcie naszych granic oznacza brak kwarantanny, brak wypełniania formularzy, brak ciągłych testów. Nadszedł czas, aby ruszyć dalej i zająć się naszym życiem.

– powiedział szef AirAsia.

Czytaj też: Ryanair przewiduje szybkie odbicie w podróżach lotniczych

Niepewność w lotnictwie

Regionalni eksperci branżowi twierdzą, że trzeba zrobić o wiele więcej, aby zapewnić pełne ożywienie branży w krótkim okresie, zwłaszcza jeśli chodzi o budowanie bardziej spójnej polityki turystycznej między rządami.

Każdy kraj w Azji ustala swoje własne zasady, często szybko zmieniające się, co sprawia, że ​​jest to ryzykowne i skomplikowane dla podróżnych. Kończy się więc na tym, że większość decyduje się po prostu nie podróżować lub co najwyżej podróżować tylko w kraju.

– powiedział Henk Ombelet z firmy Cirium, zajmującej się analizą rynku lotniczego.

Niepewność związana z ograniczeniami lub potencjalnymi nowymi wariantami wirusów oznacza, że usługi pasażerskie stały się mniej niezawodnym źródłem dochodów dla firm w perspektywie długoterminowej. W międzyczasie AirAsia rozpoczęła działalność w nowych obszarach, takich jak dostawy żywności, bankowość cyfrowa i e-commerce, podczas gdy wiele jej samolotów nadal pozostaje uziemionych. Szef AirAsia zaprzecza jednak, że ​​przejście na inne obszary wskazuje na brak zaufania do podstawowej działalności AirAsia.

Ludzie zawsze będą potrzebowali latać. W tej chwili ludzie są zdesperowani, by spędzić weekend na Phuket, Langkawi czy gdziekolwiek indziej. Wierzę, że jest to początek końca. Jestem świadomy, że mówiłem to już kilka razy wcześniej, ale wierzę, że jesteśmy na dobrej drodze do uzdrowienia.

– stwierdził.

Czytaj też: Ruch lotniczy w Polsce ostro w dół, w Łodzi w mocno w górę

Źródło: BBC

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close