Biznesowi celebryciGospodarkaHandelKultura i sztukaMarketingPaństwoPrawoŚwiatTechnologie

Australia pozywa Facebooka za fejkowe reklamy kryptowalut

Australia pozywa Facebooka

Australia pozywa Facebooka, zarzucając firmie macierzystej Meta, że pozwoliła na fałszywe reklamy skierowane do użytkowników z fałszywymi rekomendacjami celebrytów. Australijski regulator stwierdził, że gigant technologiczny zaangażował się w “fałszywe, wprowadzające w błąd lub zwodnicze zachowanie” poprzez świadome hostowanie reklam fałszywych kryptowalut. Amerykańskiej firmie mogą grozić kary finansowe.

Meta nie chce jeszcze komentować sprawy, ale już wcześniej mówiła, że jest zaangażowana w trzymanie oszustów z dala od swoich platform. Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) twierdzi, że reklamy, o których mowa, wykorzystywały algorytmy Facebooka, aby dotrzeć do podatnych użytkowników i zawierały fałszywe cytaty australijskich celebrytów. Wśród osób wykorzystanych bez zgody znaleźli się były premier Nowej Południowej Walii Mike Baird, znany gospodarz telewizyjny David Koch i przedsiębiorca milioner Dick Smith.

Istotą naszej sprawy jest to, że Meta jest odpowiedzialna za te reklamy, które publikuje na swojej platformie.

– powiedział w piątek w oświadczeniu prezes ACCC Rod Sims.

Czytaj też: Meta, czyli Facebook, będzie musiała zapłacić 90 mln USD odszkodowania

Meta robiła to świadomie?

Pozew, złożony w Sądzie Federalnym Australii, zarzuca firmie Meta, że robiła to świadomie i nie zapobiegła oszustwom nawet po zgłoszeniu zastrzeżeń przez celebrytów.

W jednym z szokujących przypadków wiemy o konsumencie, który stracił ponad 650 000 dolarów australijskich (480 000 dolarów amerykańskich) z powodu jednego z tych oszustw, które są fałszywie reklamowane na Facebooku jako możliwość inwestycyjna. To jest haniebne.

– powiedział Sims.

Nie tylko Australia pozywa Facebooka. Prywatnie w zeszłym miesiącu australijski miliarder Andrew Forrest wszczął postępowanie karne przeciwko firmie Meta w związku z fałszywymi reklamami, w których wykorzystano jego wizerunek. Podczas gdy dr Forrest oskarża giganta technologicznego o łamanie przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy, sprawa ACCC dotyczy domniemanych naruszeń prawa konsumenckiego lub odrębnej ustawy regulacyjnej.

Meta – która jest również właścicielem Instagrama i Whatsapp – zarobiła 115 miliardów dolarów w globalnych przychodach z reklam w 2021 roku. Amerykańskiej firmie mogą teraz grozić kary finansowe za swoje działanie.

Czytaj też: Francja nakłada milionowe kary na Facebooka i Google’a

Źródło: BBC

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close