Brazylijska linia LATAM pomoże osobom z autyzmem. Wyjątkowa inicjatywa
W tym celu zdecyduje się na niecodzienny krok.
Południowoamerykański przewoźnik LATAM Airlines przygotuje specjalny trening dla swoich pracowników, aby mogli pomagać osobom z autyzmem. To pierwsza tego typu inicjatywa w regionie zainicjowana dzięki umowie z amerykańską organizacją Autism Double-Checked (ADC). Stowarzyszenie to na co dzień zajmuje się promowaniem najlepszej możliwej opieki nad osobami ze spektrum autyzmu.
Pracownicy brazylijskiej linii LATAM Airlines będą pomagać osobom z autyzmem
Zacznijmy od tego, że autyzm, czy też zespół Aspergera nie są chorobami, ale pewnymi zaburzeniami, z którymi można żyć i zdobywać sukcesy zawodowe i w życiu prywatnym. Wiele osób jednak o tym małe pojęcie (lub nie ma go w ogóle), dlatego osoby ze spectrum autyzmu muszą zmagać się z problemami i niezrozumieniem każdego dnia.
Często to poważnych problemów dochodzi podczas podróży lotniczych, gdzie zarówno hałas, jaskrawe światła, jak i zmiany ciśnienia atmosferycznego mogą powodować dyskomfort pacjenta mającego zaburzenia neurorozwojowe.
Z tego powodu brazylijski przewoźnik lotniczy LATAM Airlines ogłosił, że rozpoczął proces certyfikacji swoich pracowników w zakresie pomocy osobom z autyzmem. To istotne, ponieważ według szacunków aż 1 na 100 dzieci ma tę nieprawidłowość emocjonalności. Osoby te często cierpią na inne schorzenia, takie jak depresja, epilepsja, stany lękowe (w tym ataki paniki) oraz ADHD.
Czytaj również: Nowa linia lotnicza Willa Air dostępna tylko dla… influencerów
Brazylijska linia LATAM wskazuje jak przygotować osobę autystyczną do podróży samolotem
Wcześniej na podobny program zdecydował się American Airlines, który wspomaga osoby ze spectrum autyzmu oraz niepełnosprawnościami. Jak poinformował Roberto Alvo, dyrektor generalny LATAM Airlines Group:
W LATAM marzymy o świecie, który nie dyskryminuje, ale raczej włącza; w którym wszyscy ludzie mają takie same możliwości, są szanowani i akceptowani w każdym środowisku. Nasze relacje opierają się na szacunku, akceptacji i empatii dla wszystkich ludzi, bez wyjątku.
Ta wizja skłoniła nas do rozpoczęcia procesu, który pozwoli nam stać się grupą bardziej integrującą. Mamy nadzieję, że w przyszłości jeszcze bardziej będziemy wspierać integrację osób niepełnosprawnych w miejscu pracy.
Jak również wskazano szkolenie, Autism Double–Checked składa się z trzech etapów. Alan Day, współzałożyciel Autism Double–Checked stwierdził, że:
Rodziny z osobami autystycznymi chętnie podróżują, a LATAM otwiera nowe możliwości dla tej społeczności. W ten sposób LATAM pokazuje również, jak bardzo ceni swoich pracowników, zapewniając im profesjonalne szkolenia.
Czytaj również: NIK sprawdził pracę nauczycieli w szkołach i wyszło nieciekawie
Co ciekawe, w USA kilka lotnisk zaprezentowało podobne inicjatywy, które wspierają osoby z autyzmem. Dotyczy to lotnisk Boston Logan International Airport i Seattle-Tacoma International Airport, które Wings for Autism. Szkolenie ma na celu pokazanie rodzinom oraz pacjentom, jak będzie wyglądała podróż lotnicza, aby uchronić ich przed nieprzewidzianymi zdarzeniami. Wszystko również po to, aby zminimalizować stres związany ze zmianą rutyny, która dla osób z autyzmem jest bardzo istotna.