InwestycjeKultura i sztukaMarketingMediaŚwiatTechnologie

Netflix traci subskrybentów po raz pierwszy od ponad dekady

Liczba subskrybentów Netflix maleje

W pierwszych trzech miesiącach roku firma Netflix straciła 200 tys. użytkowników – poinformowała we wtorek spółka. Spadki nastąpiły po tym, jak firma podniosła ceny na kluczowych rynkach, w tym w USA i Wielkiej Brytanii, wycofując się jednocześnie z Rosji. Firma ostrzegła, że w najbliższym czasie czekają ją kolejne spadki i zapowiedziała, że zacznie walczyć z dzieleniem się kontami, starając się pozyskać nowych użytkowników. Netflix szacuje, że ponad 100 milionów gospodarstw domowych łamie jego zasady, dzieląc się hasłami.

Kiedy szybko się rozwijaliśmy, praca nad dzieleniem się kontami nie była wysokim priorytetem. Ale teraz pracujemy nad tym bardzo intensywnie.

– powiedział szef firmy Reed Hastings.

Lucas Shaw, który autor biuletynu Screentime dla Bloomberg News, powiedział, że udostępnianie haseł było problemem dla Netflixa “od dłuższego czasu”.

Wygląda na to, że firma stara się zidentyfikować obszar potencjalnego wzrostu. Próbowali ograniczyć dzielenie się hasłami w przeszłości i mieli bardzo trudny okres.

– powiedział.

Czytaj też: Will Smith traci kontrakty. Netflix wycofuje się z “Fast and Loose”

Netflix liczy na wzrost zysków

W liście do akcjonariuszy Netflix stwierdził, że gwałtowny wzrost liczby subskrybentów, jaki odnotowano w czasie pandemii, “zaciemnił obraz sytuacji” i ostrzegł, że kolejne dwa miliony subskrybentów prawdopodobnie odejdą w ciągu trzech miesięcy do lipca.

Wzrost naszych przychodów uległ znacznemu spowolnieniu, co pokazują nasze wyniki i prognozy. Nasza stosunkowo wysoka penetracja gospodarstw domowych – przy uwzględnieniu dużej liczby gospodarstw domowych dzielących konta – w połączeniu z konkurencją stwarza przeszkody dla wzrostu przychodów.

– powiedziała spółka.

Wycofanie się z Rosji, krok podjęty przez Netflixa po wojnie w Ukrainie, kosztował go 700 tys. abonentów. Kolejne 600 tys. osób przestało korzystać z usług Netflixa w USA i Kanadzie po podwyżce cen. Firma twierdzi jednak, że ruch ten przebiega “zgodnie z oczekiwaniami” i przyniesie firmie więcej pieniędzy, pomimo rezygnacji. Przychody firmy w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosły o 9,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku i wyniosły ponad 7,8 mld dolarów.

Jednak analitycy twierdzą, że rosnące koszty zaczynają być odczuwalne dla gospodarstw domowych. Netflix musi również stawić czoła silnej konkurencji, ponieważ firmy takie jak Amazon i Apple, a także tradycyjne koncerny medialne, takie jak Disney, inwestują ogromne pieniądze w swoje usługi streamingowe. Ostatnim razem, gdy firma straciła członków w kwartale, był październik 2011 r. Netflix nadal może jednak pochwalić się ponad 220 milionami abonentów na całym świecie. Akcje firmy spadły o ponad 20% w godzinach popołudniowych w Nowym Jorku po ogłoszeniu tej informacji, usuwając ponad 30 miliardów dolarów z wyceny rynkowej firmy.

Czytaj też: Netflix nie spełnił oczekiwań inwestorów. Słaba prognoza na I kwartał 2022 roku

Źródło: BBC

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close