MarketingMediaPaństwoPrawoŚwiatTechnologie

Twitter ukarany ogromną grzywną za sprzedaż danych użytkowników

Twitter ukarany grzywną

Serwis Twitter musi zapłacić 150 milionów dolarów grzywny po tym, jak amerykańskie organy ścigania oskarżyły go o nielegalne wykorzystywanie danych użytkowników do sprzedaży ukierunkowanych reklam. Federalna Komisja Handlu (FTC) i Departament Sprawiedliwości twierdzą, że serwis naruszył umowę zawartą z organami regulacyjnymi.

Twitter zobowiązał się nie przekazywać reklamodawcom danych osobowych, takich jak numery telefonów i adresy e-mail. Federalni śledczy twierdzą, że firma z branży mediów społecznościowych złamała te zasady. FTC jest niezależną agencją rządu USA, której misją jest egzekwowanie prawa antymonopolowego i promowanie ochrony konsumentów. Oskarża ona Twittera o złamanie nakazu FTC z 2011 r., który wyraźnie zabraniał firmie podawania nieprawdziwych informacji na temat jej praktyk w zakresie prywatności i bezpieczeństwa.

Twitter generuje większość swoich przychodów z reklam na swojej platformie. Według skargi złożonej przez Departament Sprawiedliwości w imieniu FTC, serwis w 2013 roku zaczął prosić użytkowników o podanie numeru telefonu lub adresu e-mail w celu poprawy bezpieczeństwa konta.

Jak zauważa się w skardze, serwis pozyskiwał dane od użytkowników pod pretekstem wykorzystania ich do celów bezpieczeństwa, ale następnie wykorzystywał te dane do kierowania do użytkowników reklam. Praktyka ta dotknęła ponad 140 milionów użytkowników Twittera, jednocześnie zwiększając główne źródło przychodów Twittera.

– powiedziała Lina Khan, która przewodniczy FTC.

Czytaj też: Elon Musk zasugerował, że cofnie bana dla Trumpa na Twitterze

Twitter okłamał użytkowników

W celu uwierzytelnienia konta, Twitter wymaga od ludzi podania numeru telefonu i adresu e-mail. Informacje te pomagają również w resetowaniu haseł i odblokowywaniu kont w razie potrzeby, a także we włączeniu dwuskładnikowego uwierzytelniania. Uwierzytelnianie dwuskładnikowe zapewnia dodatkową warstwę bezpieczeństwa, wysyłając kod na numer telefonu lub adres e-mail, aby pomóc użytkownikom w zalogowaniu się na Twitterze wraz z nazwą użytkownika i hasłem.

Po raz kolejny Twitter narusza zaufanie, jakim użytkownicy darzą platformę, wykorzystując ich prywatne informacje na własną korzyść i zwiększając własne przychody. Serwis wprowadził swoich klientów w fałszywe poczucie bezpieczeństwa, pozyskując ich dane poprzez twierdzenie, że to dla celów bezpieczeństwa i ochrony konta, ale ostatecznie skończyło się na wykorzystaniu danych do kierowania reklam do swoich użytkowników.

– stwierdził Ian Reynolds, dyrektor zarządzający firmy Secure Team zajmującej się bezpieczeństwem komputerowym.

Według FTC, przynajmniej do września 2019 r. serwis wykorzystywał te informacje również w celu zwiększenia swojej działalności reklamowej. Oskarża się go o umożliwienie reklamodawcom dostępu do informacji dotyczących bezpieczeństwa użytkowników. Oprócz grzywny, Twitter musi również:

  • zaprzestać wykorzystywania numerów telefonów i adresów e-mail, które nielegalnie gromadził,
  • powiadomić użytkowników o niewłaściwym wykorzystaniu informacji dotyczących bezpieczeństwa,
  • poinformować użytkowników o działaniach FKH mających na celu egzekwowanie prawa,
  • wyjaśnić, jak wyłączyć spersonalizowane reklamy i przejrzeć ustawienia uwierzytelniania wieloskładnikowego,
  • zapewnić opcje uwierzytelniania wieloczynnikowego, które nie wymagają podania numeru telefonu,
  • wdrożyć program zwiększonej ochrony prywatności i bezpieczeństwa, który obejmuje zgłaszanie incydentów do FKH w ciągu 30 dni.

Departament Sprawiedliwości jest zaangażowany w ochronę prywatności wrażliwych danych konsumentów. Kara w wysokości 150 milionów dolarów odzwierciedla powagę zarzutów wobec Twittera, a istotne nowe środki zgodności, które zostaną nałożone w wyniku proponowanej ugody, pomogą zapobiec dalszym wprowadzającym w błąd taktykom, które zagrażają prywatności użytkowników.

– powiedziała Vanita Gupta, zastępca prokuratora generalnego USA.

Czytaj też: Ban na Twittera w Nigerii kosztował gospodarkę nawet 26,1 mld dolarów

Źródło: BBC

Inwestor Twittera pozywa Elona Muska za dyskredytację platformy

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close