HandelKultura i sztukaMarketingMediaŚwiatTechnologie

Netflix znowu traci subskrybentów. Tym razem prawie milion

Netflix traci prawie milion subskrybentów

Po długim okresie panowania jako król streamingu, Netflix staje teraz przed trudną walką o utrzymanie korony. Platforma straciła prawie 1 milion subskrybentów między kwietniem a lipcem, ponieważ przyspieszyła liczba osób rezygnujących z jej usług. Mimo wszystko są to lepsze wyniki niż te, których obawiał się gigant streamingowy. Zapytany o to, co mogło powstrzymać spadek subskrypcji, szef firmy, Reed Hastings, powiedział:

Jeśli byłaby jedna rzecz, moglibyśmy powiedzieć, że to “Stranger Things”.

Nowy sezon hitowego serialu okazał się fenomenalnym sukcesem i być może pomógł powstrzymać exodus klientów Netflixa.

Firma zgłosiła w kwietniu swoją pierwszą stratę subskrybentów od 2011 roku. Po tej wiadomości nastąpiła redukcja zatrudnienia i gwałtowny spadek ceny akcji. Jednak to strata subskrybentów ogłoszona we wtorek była największą w historii firmy, przy czym największą liczbę rezygnacji odnotowano w USA i Kanadzie, a dopiero potem w Europie.

Czytaj też: Netflix znowu zwalnia pracowników. Z pracy wyleci 300 osób

Król streamingu straci koronę?

Jest to poważna zmiana dla Netflixa, który cieszył się latami pozornie niepowstrzymanego wzrostu, ponieważ zrewolucjonizował sposób, w jaki ludzie na całym świecie konsumują rozrywkę. Jego pozycja króla streamingu została ugruntowana, gdy w 2020 roku wybuchła pandemia, a ludzie, którzy utknęli w domach i nie mieli innych możliwości rozrywki, rzucili się na takie hity jak “Squid Game” czy “The Crown”.

Jednak w miarę powrotu nawyków sprzed pandemii, Netflix ma problemy z przyciągnięciem nowych subskrybentów i utrzymaniem lojalności dotychczasowych. Firma musi również stawić czoła ostrej konkurencji ze strony takich firm jak Apple TV, HBO Max, Amazon Prime i Disney+. Podwyżka cen również odstraszyła niektórych klientów.

Na razie badania sugerują, że Netflixowi udaje się zwabić z powrotem większy odsetek dezerterów niż jego rywalom. Wiele gospodarstw domowych nadal identyfikuje go również jako opcję streamingu, którą zachowaliby, gdyby zostali zmuszeni do posiadania tylko jednej. Na koniec czerwca firma miała około 220 milionów subskrybentów – wciąż znacznie więcej, niż jej najbliżsi konkurenci.

Czytaj też: Netflix nie spełnił oczekiwań inwestorów. Słaba prognoza na I kwartał 2022 roku

Źródło: BBC

Netflix wprowadzi reklamy. Platforma połączyła siły z Microsoftem

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close