Burmistrz Lublińca sam rozebrał garaż, bo robotnicy chcieli zbyt dużo
Jak informuje portal Katowice24, burmistrz Lublińca zdecydował się na rozbiórkę miejskiego garażu, ponieważ oferty, jakie dostawał w tej sprawie, były zbyt wysokie. Edward Maniura uznał, że łatwiej i taniej będzie zrobić to samemu, dlatego wziął się do roboty. Pomógł mu w tym inny radny, a mieszkańcy są zachwyceni i sami proponują swoją pomoc w podobnym sprawach.
Wszystko zaczęło się od unijnego dofinansowania na instalacje kolektorów słonecznych i ogniw fotowoltaicznych, które miały powstać na terenie gminy. Aby otrzymać dodatkowe punkty w projekcie, należało dodać pewne ekologiczne projekty, które dadzą gminie przewagę. Jak przekonują lokalne media, włodarze gminy chcieli zbudować zadaszony parking dla rowerów ze samoobsługową stacją napraw.
NIK pozytywnie o funkcjonowaniu straży pożarnej. Chociaż to nam wyszło
Niestety wówczas, powstały pierwsze problem, ponieważ należało w miejscu planowanego parkingu, zburzyć murowany garaż. Niestety wszystkie oferty w ogłoszonym przetargu, znacznie przekraczały budżet gminy. Jak stwierdził Edward Maniura, burmistrz Lublińca:
Kiedy zobaczyłem, ile firmy chcą za rozbiórkę garażu, postanowiłem, że zrobię to sam. Założyłem, że kiedy odpadnie nam koszt rozbiórki, kolejny przetarg na budowę wiaty być może uda się już rozstrzygnąć.
Mieszkańcy Lublińca doceniają działania burmistrza
Koszty rozbiórki były zdecydowanie zbyt wysokie, a gmina nie mogła pozwolić sobie na dodatkowe obciążenie finansowe. Burmistrz stwierdził w rozmowie z lokalnymi mediami, że:
Dlatego wszystko dokładnie sprawdziliśmy. Nie było żadnych formalnych przeszkód, żebym wyburzył garaż samodzielnie. Choć tak dokładnie, to nie pracowałem sam, bo pomógł mi jeden z radnych i pracownicy urzędu. Pracowaliśmy w kaskach, a teren był zabezpieczony. Wszystko trwało kilka dni, ale było warto. Rozbiórka takiego obiektu to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Tym bardziej nie widzę powodu, żeby płacić za to 25 tysięcy złotych.
Pomysł bardzo przypadł do gustu mieszkańców, ponieważ jak wynika z obliczeń, oszczędzono nawet 17 tysięcy złotych. Jak zaznacza burmistrz – 8 tysięcy zapłacona za wywiezienie i utylizację materiałów z rozbiórki.
Jak zaznaczyła z-ca burmistrza Lublińca, Anna Jonczyk-Drzymała, mieszkańcy zadeklarowali, że pomogą w następnych takich akcjach. Wystarczy jedynie, że ich się poinformuje.
Źródło i zdjęcia: Katowice24.info