Polscy sportowcy rozwijają się dzięki sposoringowi
Ponad 90 indywidualnych zawodników, 70 klubów sportowych, 11 związków, 2 komitety i wzrost nakładów finansowych w porównaniu z 2015 r. o 180% – to liczby, które mówią o zaangażowaniu PKN ORLEN w sponsoring.
PKN ORLEN – sponsoring
Na wsparcie sportu, kultury i działań CSR, koncern przeznacza dziś o 180% więcej w porównaniu z 2015 rokiem. Liczba indywidualnych umów ze sportowcami wzrosła w tym czasie z 13 do 90, klubami sportowymi – z 12 do ponad 70, związkami sportowymi z 2 do 11. Do tego doszła też współpraca z Polskim Komitetem Paraolimpijskim. Dzięki wsparciu koncernu tylko od 2018 r. polscy zawodnicy i reprezentacje wywalczyli ponad 150 medali na najważniejszych międzynarodowych imprezach sportowych – igrzyskach olimpijskich, mistrzostwach świata i Europy.
Zobacz także: Polski koncern zwiększy wydobycie na Norweskim Szelfie Kontynentalnym
W 2022 roku koncern miał swój wkład w sukcesy polskich sportowców na międzynarodowych arenach. Reprezentujący ORLEN Team Kamil Wiśniewski po raz pierwszy w historii zespołu stanął na podium klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar. Na mecie był trzeci wśród quadowców. Robert Kubica jako pierwszy polski kierowca w historii stanął na podium legendarnego wyścigu 24h Le Mans. Bartosz Zmarzlik po raz trzeci został indywidualnym mistrzem świata na żużlu, a Kajetan Kajetanowicz, który dołączył do ORLEN Teamu po fuzji z Grupą LOTOS, zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC 2.
Świetny sezon mają za sobą też lekkoatleci. Paweł Fajdek potwierdził swoją dominację na mistrzostwach świata, zdobywając tytuł już na piątym czempionacie z rzędu, a podczas mistrzostw Europy w Monachium reprezentacja Polski zdobyła aż 14 medali. To był świetny rok także sportów drużynowych w naszym kraju. Siatkarze zdobyli srebro mistrzostw świata, a koszykarze awansowali do strefy medalowej Eurobasketu pierwszy raz od 1971 roku.
Zobacz także: Krach branży e-commerce. Amazon stracił połowę swojej wartości!
W 2021 roku, w inicjatywach podejmowanych przez PKN ORLEN i Grupę LOTOS, wzięło udział ponad 62 tys. dzieci w całej Polsce. W porównaniu z 2015 r. dla obu firm oznacza to wzrost liczby projektów skierowanych do dzieci o ponad 200% i wzrost nakładów finansowych na sport młodzieżowy o ponad 130%.
Koncern jest też partnerem programów upowszechniających sport wśród najmłodszych – w tym między innymi Szkolnego Klubu Sportowego. Przez pięć lat wzięło w nim udział 900 tysięcy uczestników. Program trafił do każdego powiatu w Polsce i do 96%. gmin w kraju. Swoje wsparcie koncern aktywnie kieruje też do sportowców z niepełnosprawnościami. Taka pomoc od PKN ORLEN, aktualnie obejmuje już blisko 5 tyś. osób.
ESG w biznesie coraz popularniejsze. Nowe instytucje, nowe stanowiska