GastronomiaHandelKultura i sztukaMarketingMediaMotoryzacjaSportŚwiatTechnologieTelekomunikacjaZdrowie i medycyna

Super Bowl 2021 – kosztowne spoty znanych marek

Super Bowl 2021

W nocy z niedzielę na poniedziałek polskiego czasu na stadionie Raymond James Stadium w Tampie odbył się Super Bowl, czyli finał ligi futbolu amerykańskiego NFL. O tytuł mistrza ligi zagrały drużyny Kansas City Chiefs i Tampa Bay Buccaneers. Zespół Tampa Bay Buccaneers po raz drugi w historii został mistrzem, pokonując broniących tytułu Kansas City Chiefs 31:9.

Super Bowl to również bardzo ważne wydarzenie reklamowe. Wiele znanych firm przygotowuje specjalne spoty, które są premierowo emitowane przy transmisji telewizyjnej. Tegoroczny finał transmitowała telewizja CBS, która zaplanowała 77 30-sekundowych spotów reklamowych.

Mimo kryzysu pandemicznego, czas reklamowy podczas Super Bowl znów podrożał. Pod koniec stycznia CBS podała, że sprzedano już wszystkie sloty, cena za każdy wyniosła 5,6 mln dolarów. To o 0,4 mln dolarów więcej niż uzyskał Fox, który transmitował zeszłoroczny mecz.

Tegoroczny mecz Super Bowl można było oglądać w na antenie TVP Sport, a także w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej tej stacji. Super Bowl jest nie tylko wydarzeniem sportowym, ale także kulturalno-rozrywkowym. W przerwie finału (tzw. half-time show), ma miejsce koncert muzyczny, a udział w nim uważany jest za wyróżnienie dla artysty.

Tomasz Komenda otrzyma odszkodowanie. “Skończył się dziś mój koszmar”

Super Bowl – najpopularniejsze reklamy

Z reklam podczas Super Bowl zrezygnowały niektóre marki. Pierwszy raz od 37 lat nie pojawił się spot piwa Budweiser. Producent stwierdził, że woli skupić się na kampaniach informujących o konieczności szczepień i dostępie do szczepionek na COVID-19.

Z reklamy zrezygnował również Hyundai, który zapewnił, że wróci z reklamą za rok. Pierwszy raz od 2006 roku nie pojawiła się także reklama Coca-Coli. Koncern w związku z pandemią zapowiedział, że zwolni na całym świecie około 2,2 tys. pracowników i zrezygnuje z niektórych marek.

Wśród marek, których reklamy pokazano przy transmisji z tegorocznego meczu Super Bowl, są Amazon, Bud Light, Cheetos, Jeep, Doritos, McDonald’s, Toyota, M&M’s i Uber Eats. Spoty największych marek można obejrzeć poniżej:

Amazon

Bud Light

Cadillac

Cheetos

Disney

Doritos

Frito-Lay

General Motors

Guinness x Joe Montana

Hellmann’s

Huggies

Jeep

Logitech

McDonald’s

M&M’s

Mountain Dew

Pepsi

Pringles

Rockstar Energy x Lil Baby

T-Mobile

Toyota

Uber Eats

Źródło: Wirtualne Media

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close