Kultura i sztukaMarketingMediaPolskaSportŚwiat

Tyskie postawi piwo Hiszpanom, jeśli Polska wygra jutro mecz

Tyskie postawi piwo jeśli nasi wygrają

Tyskie ogłosiło, że postawi darmowe piwo Hiszpanom, jeśli Polska wygra sobotni mecz.

Stawiamy Tyskie! Jeśli wygra Polska. A na TY przechodzimy niezależnie od wyniku.

– animacja reklamowa z tym hasłem pojawi się w piątek wieczorem i będzie wyświetlana do soboty włącznie na telebimie w Sewilli, gdzie reprezentacja Polski zagra mecz z Hiszpanią.

Kompania Piwowarska chce w ten sposób zmotywować polską reprezentację do wygranej z Hiszpanami.

Chociaż w Tyskim wierzymy, że na ty warto przejść niezależnie od wyniku, bardzo mocno trzymamy kciuki za biało-czerwonych. Zdecydowaliśmy się zaprosić kibiców hiszpańskich na piwo w geście pojednania, po ewentualnej porażce. Takie działanie wpisuje się w kampanię „Jesteśmy mistrzami Europy w przechodzeniu na ty”. Chcielibyśmy móc zrealizować tę obietnicę i mam nadzieję, że nasza reprezentacja nam to umożliwi

– mówi o akcji Paweł Drubkowski, brand manager marki Tyskie w Kompanii Piwowarskiej.

Akcja Tyskiego wpisuje się w strategię i działania przygotowane na Euro. Marka w ramach platformy Przejdźmy na TY chce łączyć pomimo różnic. Na początku tygodnia Tyskie hasłem „Największy polski poeta to Słowacki” zachęcało Słowaków do przejścia na TY przed meczem z reprezentacją Polski.

W ubiegłym tygodniu z kolei, Tyskie poprosiło kibiców Irlandii o wsparcie Polaków w meczu ze Słowakami. W dzienniku Irish Daily Star ukazał się apel, w którym marka pod hasłem Grab a Tyskie beer and help us cheer! (pol. Złap Tyskie i pomóż nam kibicować) zachęcała Irlandczyków do dopingowania biało-czerwonych. Taka sama reklama ukazała się również w dzienniku Irish Daily Mirror.

Za pomysł odpowiadają agencje: GONG i Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Realizacją i działaniami PR zajął się zespół agencji: Huta 19 im. Joachima Fersengelda, zakupem mediów dom mediowy Zenith. Działania w social media i internecie prowadzi agencja GONG.

Murowana Goślina: Będzie referendum o odwołanie “Darka po morfinie”

Genialna reklama Tyskie

W połowie kwietnia Kompania Piwowarska wykupiła przestrzeń reklamową w konkurencyjnych tygodnikach “Newsweek” i “Sieci”. W ramach platformy Przejdźmy na TY, Tyskie realizuje strategię mającą na celu szukanie wspólnego mianownika pomimo pozornych głębokich różnic, które polaryzują Polaków. Tajemnicą poliszynela jest, że wśród czytelników “Newsweek” dominują zwolennicy opozycji, a w przypadku “Sieci” – Prawa i Sprawiedliwości.

Po złączeniu reklam z obu czasopism odbiorca widzi całość – dłonie stukające się butelkami z imionami: Paweł i Gaweł. Tyskie chce w ten sposób zwrócić uwagę, że „Więcej nas łączy niż dzieli”. Reklamy w obu gazetach ukazały się w wydaniach dostępnych na rynku od poniedziałku 19 kwietnia.

W Tyskim wierzymy, że żeby dojść do kompromisu trzeba najpierw przejść na TY. Bardzo nam zależało, żeby zaadresować nasze działania do czytelników tygodników opinii, które odgrywają wielką rolę w kształtowaniu dyskursu publicznego. Mam nadzieję, że nasza delikatnie humorystyczna i łagodna kreacja chociaż trochę rozładuje napięcie między czytelnikami i twórcami tych mediów. Wierzymy w metodę małych kroków i traktujemy każde takie działanie jak pierwszy krok na drodze do złagodzenia społecznego sporu, w którym wszyscy, w różnym natężeniu, bierzemy udział.

– mówi Paweł Drubkowski, brand manager marki Tyskie.

Źródło: Marketing Przy Kawie

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close