Disney+ wejdzie do Polski! W końcu znamy oficjalną datę!
Disney+ wejdzie do Polski
Wiemy już kiedy Disney+ pojawi się w Polsce. Podczas konferencji wynikowej za trzeci kwartał roku finansowego 2021 koncern podał oficjalną datę wejścia platformy na polski rynek. Szef Disneya, Bob Chapek, podał, że platforma wystartuje w naszym regionie Europy latem 2022 roku. Chapek wyjaśnił, że opóźnienie spowodowane jest między innymi skutkami pandemii.
Przesunęliśmy datę premiery z końca 2021 r. na lato 2022 r., głównie po to, aby umożliwić rozszerzenie zasięgu, który obejmie część Bliskiego Wschodu i Afryki Południowej.
– wyjaśnia prezes.
Informację potwierdziła również Marta Szafrańska, odpowiedzialna za komunikację Disneya w naszym regionie.
Z przyjemnością potwierdzamy, że Disney+ zadebiutuje w Polsce latem 2022 roku. Doceniamy cierpliwość fanów oczekujących wejścia Disney+ i dokładamy wszelkich starań aby wprowadzić do krajów Europy Środkowej i Wschodniej najwyższej jakości serwis.
– czytamy w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualne Media.
Pod koniec października tego roku platforma pojawi się w całej Japonii, a w połowie listopada jej zasięg zostanie rozszerzony na dodatkowe rynki APEC, w tym Koreę Południową, Tajwan i Hong Kong.
Scarlett Johansson pozywa Disneya za transmisję Black Widow
Disney+ z bogatą ofertą
Koncern spodziewa się dalszych sukcesów, a pomóc ma w tym bogata biblioteka treści. Serwis ma w swojej bibliotece seriale, firmy i programy wyprodukowane przez Walt Disney Studios i Walt Disney Television oraz tytuły pod markami Marvel, National Geographic, Pixar i Star Wars.
Disney+ wzbogacił się również o nową platformę STAR, na której widzowie znajdą mnóstwo treści pochodzących od przejętej przez Disneya firmy FOX. W usłudze Star większość oferty stanowią produkcje ABC, 20th Century Studios, Searchlight czy FX. Oferta zróżnicowana jest w zależności od kraju i osobno jej koszt wynosić będzie około 8,99 euro. Dla obecnych subskrybentów cena nie wzrośnie od razu.
Wraz ze startem STAR, w Disney+ pojawiło się więcej filmów i seriali o wyższej kategorii wiekowej, także R (dla dorosłych). Wśród ciekawszych produkcji widzowie znajdą antologię Obcego, filmy z serii Szklana Pułapka czy takie seriale jak 24 Godziny, Prison Break, LOST – Zagubieni, Grey’s Anatomy – Chirurdzy, Gotowe na Wszystko, The Walking Dead, Scandal, Family Guy czy Z Archiwum X.
Disney jest drugim największym graczem rynku streamingowego na świecie. Niedoścignionym liderem nadal pozostaje Netflix, który ma ponad 200 mln subskrybentów.
Źródło: Wirtualne Media