Kultura i sztukaMarketingMediaTechnologie

Facebook przestał tracić użytkowników, a Meta zyski z reklam

Facebook przestał tracić użytkowników

Facebook przestał tracić użytkowników w 2022 roku, nawet gdy jego właściciel odnotował najwolniejszy wzrost przychodów od dekady. Jak podała Meta, w pierwszych trzech miesiącach roku liczba aktywnych użytkowników Facebooka wzrosła do 1,96 miliarda. To oznacza zwrot w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy to serwis społecznościowy po raz pierwszy odnotował spadek liczby użytkowników. Spadek ten wymazał miliardy z wartości rynkowej firmy. Od czasu ujawnienia przez kierownictwo spadku w lutym, cena akcji firmy spadła prawie o połowę. Jednak w środę po godzinach handlu akcje podskoczyły o 19%.

Z naszych usług korzysta dziś więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej i jestem dumny z tego, że nasze produkty służą ludziom na całym świecie.

– powiedział szef Meta Mark Zuckerberg, który w 2004 roku założył Facebooka.

Jednak Meta – która jest również właścicielem Instagrama i WhatsAppa – odnotowała najwolniejszy wzrost przychodów od co najmniej dekady. Przychody w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosły o zaledwie 7% w porównaniu z rokiem 2021, osiągając poziom 27,9 mld dolarów. Analitycy twierdzą, że firmy wycofują się z reklamy, ponieważ zmagają się z rosnącymi kosztami i niepewnością gospodarczą, wynikającą między innymi z wojny na Ukrainie.

Czytaj też: Australia pozywa Facebooka za fejkowe reklamy kryptowalut

Konkurencja na rynku reklam

I choć Google i Facebook od dawna są najczęściej wybieranymi stronami do pozyskiwania dolarów na reklamę online, stają w obliczu rosnącej konkurencji, ponieważ nowe platformy, takie jak TikTok, przyciągają użytkowników, a w biznes wchodzi też gigant zakupów internetowych Amazon. Właściciel Google’a, Alphabet, poinformował w tym tygodniu, że przychody z reklam w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosły o 22%, wolniej niż spodziewali się analitycy, podczas gdy mniejszy Snap również ostrzegał przed problemami.

Zuckerberg powiedział, że firma inwestuje w swoje wideo “Reels”, aby konkurować z TikTok, i oczekuje, że sprzedaż reklam nadrobi zaległości. Meta zmaga się również z nowymi zasadami ochrony prywatności wprowadzonymi przez Apple, które utrudniają kierowanie reklam. Firma stwierdziła, że zmiany te mogą ją kosztować 10 mld dolarów utraconej sprzedaży w tym roku. Firma podała, że w najbliższych miesiącach spodziewa się przychodów w wysokości 28-30 mld dolarów – poniżej szacunków analityków.

Zuckerberg zapowiedział, że w następnej fazie rozwoju firma będzie inwestować w sztuczną inteligencję i wirtualną rzeczywistość Metaverse. Na razie jednak jest to dla firmy bardzo kosztowne. W sumie zyski Meta w tym kwartale wyniosły 7,46 mld dolarów – więcej niż oczekiwali analitycy, ale i tak spadły o 20% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Czytaj też: Facebook podał wyniki za IV kwartał i jego wartość spadła o 200 mld dolarów!

Źródło: BBC

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close