HandelPolskaTechnologie

Allegro chce mieć własne paczkomaty w przyszłym roku!

Allegro planuje w 2021 roku przeprowadzenie pilotażu projektu własnych paczkomatów. Decyzja o ewentualnym uruchomieniu projektu nastąpi po zakończeniu pilotażu – poinformował dyrektor finansowy spółki Jon Eastick.

Na tym etapie wiemy, że chcemy budować nasze kompetencje w zakresie własnych automatów do odbierania paczek. W 2021 roku planujemy przeprowadzić pilotaż. Dopiero w kolejnym kroku podejmiemy decyzję, czy rozwijać ten projekt – powiedział dyrektor finansowy Allegro.

Eastick nie ujawnił, ile automatów w ramach pilotażu planuje uruchomić firma, ani ile miesięcy on potrwa.

Pytany o ewentualne zainteresowanie przejęciem przez Allegro InPostu odpowiedział:

Nasza polityka w zakresie przejęć jest taka, że nie komentujemy tych procesów. Mamy bardzo dobre relacje i współpracę z InPostem. Niedawno podpisaliśmy umowę o przedłużeniu współpracy na kolejne 7 lat, co zapewnia nam dobre warunki, jeśli chodzi chociażby o ceny, jakość obsługi, czy zapewnione wolumeny. Z drugiej strony cały czas chcemy podnosić jakość usług dla naszych klientów. Inwestujemy w rozwój technologiczny naszej platformy, a czasami decydujemy się również na inwestycje w środki trwałe.

InPost jest głównym partnerem Allegro, w zakresie realizacji dostaw. We wrześniu spółki przedłużyły współpracę w zakresie usług paczkomatowych dla Allegro Smart! na kolejne 7 lat.

Zgodnie z informacjami zawartymi w prospekcie emisyjnym, Allegro ma możliwość skorzystania z prawa pierwokupu InPostu w przypadku zamiaru sprzedaży przez właściciela paczkomatowej grupy globalnym konkurentom polskiej platformy. Prawo pierwokupu wygasa, gdy Allegro zostanie zaproszone do konkurencyjnego procesu zakupu InPostu i nie złoży najlepszej oferty lub właściciel InPostu stanie się spółką publiczną.

Według medialnych doniesień, główny akcjonariusz InPostu fundusz Advent wystawił spółkę na sprzedaż, wyceniając ją na 2 mld euro. Obecnie InPost ma ponad 9.000 paczkomatów i dalej dynamicznie rozbudowuje infrastrukturę.

Pytany, czy Allegro przygotowało specjalną strategię na ewentualne mocniejsze wejście Amazona do Polski, dyrektor finansowy odpowiedział:

Amazon jest od wielu lat obecny na polskim rynku. Czy rozszerzy swoją działalność, zobaczymy. Naszą odpowiedzią na konkurencję jest codzienne zapewnienie klientom dobrych cen i najlepszych doświadczeń zakupowych.

Źródło: bankier.pl

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close