InwestycjeKultura i sztukaMarketingMediaPaństwoPolitykaPolskaŚwiatTechnologie

Telewizja Polska uruchomi nowy kanał TVP World już 1 stycznia

TVP World już w przyszłym roku

W zeszłym roku wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Jarosław Sellin i prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski zapowiedzieli uruchomienie w 2021 roku anglojęzycznego kanału TVP World, który będzie ,,prezentował polski punkt widzenia”. Kanał ma powstać na bazie internetowej redakcji Poland In, ale większość jej dziennikarzy z powodu pandemii pracuje zdalnie.

Mamy sytuację epidemiczną, jaką mamy. To nas trochę hamuje, jeśli chodzi o start TVP World. Na razie nadajemy blok 3-godzinny. Docelowo ma działać pełnowymiarowy kanał informacyjny.

– mówił niedawno portalowi Wirtualne Media, Marcin Darmas, dyrektor TVP World.

Jak dowiedział się portal, do uruchomienia TVP World drogą internetową ma dojść jeszcze w tym roku. Z kolei od 1 stycznia kanał rozpocząć niekodowaną emisję z satelity Astra 19,2 E w jakości HD. Z tego satelity korzystają gospodarstwa domowe m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii i Austrii. Kanał może również pojawić się w amerykańskiej platformie cyfrowej Dish Network. Telewizja Polska na razie nie planuje też emisji w innych językach niż angielski.

Koszt uruchomienia internetowej stacji TVP Poland In wyniósł 1,8 mln zł. Nadawca publiczny wydaje rocznie na kanał 13,5 mln zł. Jednak Telewizję Polską na to stać. Głównie dzięki naszym podatkom.

TVP straciło skoki narciarskie na rzecz TVN. Zemsta smakuje na zimno

TVP stać

W ub.r. TVP osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.

Poland In to dobry grunt do zbudowania czegoś poważnego. Mówię pracownikom, że nie nastawiamy się na wielką rewolucję, tylko ewolucję Poland In. Stopniowe przejście z 3-godzinnego bloku programowego w 24-godzinny kanał. Dostrajamy naszą ramówkę, aby większość naszych publicystycznych premier była po południu, żeby widz zza oceanu miał to z samego rana u siebie. Jesteśmy na razie na etapie koncepcyjnym. Analizujemy, jak ta antena będzie wyglądać. Będziemy mniej niż w Poland In mówić o Polsce, a bardziej mówić o regionie. Kanał ma mówić o tym co się dzieje w Trójmorzu i tłumaczyć widzom na zachodzie co się dzieje na wschodzie.

– zapowiada szef TVP World.

Źródło: Wirtualne Media

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close