Kultura i sztukaMediaPolskaŚwiatTechnologie

Disney+ dodaje do swojej oferty treści dla dorosłych

Disney+ poszerza ofertę

Disney+ wzbogacił się dziś o nową platformę STAR, na której widzowie znajdą mnóstwo treści pochodzących od przejętej przez Disneya firmy FOX. W usłudze Star większość oferty stanowią produkcje ABC, 20th Century Studios, Searchlight czy FX. Oferta zróżnicowana jest w zależności od kraju i osobno jej koszt wynosić będzie około 8,99 euro. Dla obecnych subskrybentów cena za Disney+ nie wzrośnie od razu.

Wraz ze startem STAR, w Disney+ pojawiło się więcej filmów i seriali o wyższej kategorii wiekowej, także R (dla dorosłych). Wśród ciekawszych produkcji widzowie znajdą antologię Obcego, filmy z serii Szklana Pułapka czy takie seriale jak 24 Godziny, Prison Break, LOST – Zagubieni, Grey’s Anatomy – Chirurdzy, Gotowe na Wszystko, The Walking Dead, Scandal, Family Guy czy Z Archiwum X.

Firma zrealizowała tym samym swoje grudniowe plany. STAR dostępna jest w Europie Zachodniej, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Tym samym VOD Disney+ przestaje już być miejscem, gdzie znajdziemy głównie treści dla dzieci.

Facebook dogadał się z australijskim rządem i zniesie cenzurę mediów

Disney+ notuje wzrost subskrypcji

Platforma streamingowa Disney+ wystartowała w listopadzie 2019 roku, początkowo w USA, Kanadzie i Holandii. Jak wynika z raportu finansowego The Walt Disney Company, platforma ma już 94,9 mln subskrybentów. W samym tylko 2020 roku serwis zyskał 64,8 mln nowych subskrybentów. Wzrost liczby użytkowników wynika z trwającej globalnej ekspansji serwisu i debiutu na kolejnych rynkach. Paradoksalnie, cegiełkę do sukcesu platformy mogła dołożyć pandemia koronawirusa i lockdown.

Mimo wzrostu liczby subskrybentów, nieznacznie spadł miesięczny przychód z abonenta. W styczniu zeszłego roku wynosił on 4,03 dolara, podczas gdy na koniec 2019 roku 5,56 dolara. Wynika to ze zróżnicowanych cen abonamentów na różnych rynkach na świecie. Koncern spodziewa się, że do końca 2024 roku z jego platformy będzie korzystać 230-260 mln osób płacących abonament.

Disney jest drugim największym graczem rynku streamingowego na świecie. Niedoścignionym liderem nadal pozostaje Netflix, który ma ponad 200 mln subskrybentów.

Źródło: PurePC, naEkranie

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close