GospodarkaHandelMarketingMediaPaństwoPolitykaPolska

Carrefour wycofuje swoje reklamy z TVP VOD, bo uznał, że TVP Info promuje homofobię

Carrefour nie podoba się homofobia TVP

Carrefour Polska poinformowała, że wstrzymuje emisję reklam w serwisach VOD na TVP. Sprawa ma związek z materiałami TVP Info na temat osób LGBT. Jedna z użytkowniczek Twittera o nicku Claire Underwood w zeszłą środę zwróciła uwagę Carrefourowi, że reklama jego polskiego oddziału ukazała się w sekcji TVP Stream na portalu TVP VOD. Zestawiła do tego dwa zdjęcia: opisywanej reklamy na portalu oraz tekstów, które pojawiają się na TVP.info po wpisaniu hasła „tęczowa zaraza”.

Czy wiecie, że kupujecie reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, finansując obrzydliwą nienawiść do LGBT?

– spytała, oznaczając we wpisie Carrefour.

Jeszcze tego samego dnia o tej sprawie poinformowano również na profilu TvpStop. Wpis podano dalej na profilu Stop Funding Hate.

Grupo Carrefour, doceniamy, że podjęłaś już kroki, aby wycofać swoje reklamy z obraźliwej “Gazety Polskiej”. Czy zrobisz to samo z reklamami w TVP?

– czytamy.

Homofobia odbija się TVP czkawką

Na reakcję Carrefour Polska nie trzeba było długo czekać. W odpowiedzi na wpis Claire Underwood centrala Carrefoura stwierdziła, że wskazane przez internautkę treści „nie odzwierciedlają wartości firmy”.

Po twoim zgłoszeniu wstrzymaliśmy bieżącą kampanię. Podwoimy naszą czujność na te tematy.

– zadeklarował Carrefour.

Swoje stanowisko w tej sprawie wydało również biuro prasowe Carrefour Polska. Podkreśla w nim,  że sieć „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych”.

Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej.

– czytamy w oświadczeniu.

Przypomnijmy, że w tym roku wiele firm zdecydowało się na obniżenie swoich budżetów na reklamę w telewizji, a niektóre nawet całkowicie się z tego wycofały. Jak wynika z danych Publicis Group w drugim kwartale nakłady na reklamę w TV zmalały o 35,4%. W pierwszym półroczu tego roku najmocniej wydatki na reklamę ograniczyli reklamodawcy z sektora żywności (o 87 mln zł, czyli 24,2%), finansów (o 83 mln zł, 48,1%) oraz motoryzacji (o 50,2 mln zł, 38,6%).

Telefon dla zboków? Seksistowska reklama LG Polska z Wardęgą [ŻENADUWA ROKU]

TVP: To fejk nius XD

Na reakcję TVP też nie trzeba było długo czekać. Dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, Jarosław Olechowski, odniósł się do sprawy stwierdzając, że wszystkie informacje to ,,nieprawdziwe oszczerstwa anonimowego internetowego trolla z leadem, któremu przeczy ostatni akapit tekstu”.

Daniel Liszkiewicz, szef redakcji mediów interaktywnych w TAI, skomentował w podobnym duchu:

Anonimowa internautka zamieściła screenshot, twierdząc, że w @tvp_info są “kolumny” o tęczowej zarazie”- co jest informacją nieprawdziwą. Kiedy zastosujemy taką metodologię to takie tzw. “kolumny”, można wykryć we wszystkich mediach.

Sprawę postanowił skomentować również znany, ale mało lubiany dziennikarz pracownik TVP Samuel Pereira.

Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym. Kto z firmy Carrefour Polska miałby decydować, którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję?

– napisał na Twitterze.

No cóż, podejrzewamy, że TVP poradzi sobie bez reklam. W końcu w tym roku również ma dostać 2 miliardy złotych państwowej kroplówki.

PORANNE PLOTKI BIZNESOWE: Kolejne 2 miliardy dla TVP i Polskiego Radia w 2021. Kwoty są w projekcie ustawy budżetowej

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close