Cyberpunk 2077 z pierwszym patchem od CD Projekt
Cyberpunk 2077 z pierwszymi poprawkami
CD Projekt udostępnił pierwszy duży zbiór poprawek, czyli tak zwany patch, do swojej gry „Cyberpunk 2077”. Pierwszy patch, oznaczony numerem 1.1, jest dostępny dla wersji gry na PC, konsole PlayStation i Xbox oraz Google Stadia. Jak zapowiada spółka, kolejne poprawki mają pojawić się w lutym.
Udostępniony patch ma poprawić wykorzystanie pamięci komputerów i konsol w trakcie rozgrywki oraz zmniejszyć liczbę nieplanowanych wyłączeń gry. Poprawione zostały również między innymi bugi dotyczące kilkunastu zadań wykonywanych w trakcie gry.
W tej aktualizacji skupiliśmy się na poprawie stabilności. Będziemy kontynuować tę pracę w patchu 1.2 i innych nadchodzących aktualizacjach. Jednocześnie będziemy nadal naprawiać napotkane błędy i słuchać Waszych opinii na temat tego, jak poprawić ogólne wrażenia z gry.
– zapewnia CD Projekt.
Patch 1.1 is out on PC, consoles and Stadia!
In this update, which lays the groundwork for the upcoming patches, we focused on various stability improvements and bugfixes.
List of changes: https://t.co/NlSEKjsax7 pic.twitter.com/WjLcD0SaZk
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) January 22, 2021
Albicla, czyli (r)ewolucja wsteczna prawicowych mediów społecznościowych [OPINIA]
CD Projekt pod lubą UOKiK
Jak donosi “Dziennik Gazeta Prawna” spółka CD Projekt znalazła się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszystko przez techniczne problemy gry, szczególnie w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One, które skutkowały usunięciem z cyfrowego sklepu PlayStation Store i programem zwrotów tej produkcji w wersji na Xboxa One.
Bugi były też powodem pozwu zbiorowego inwestorów, który wpłynął do amerykańskiego sądu. Zdaniem inwestorów CD Projekt mógł celowo wprowadzić ich w błąd odnośnie stanu gry i tym samym narazić ich na finansowe straty.
UOKiK sprawdzi teraz jak CD Projekt radzi sobie z obiecanymi poprawkami do gry i jak realizowany jest system zwrotów dla zawiedzionych graczy. Jak mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK:
Występujemy do przedsiębiorcy o wyjaśnienia problemów z grą i działań przez niego podjętych. Sprawdzimy jak producent pracuje nad wprowadzaniem poprawek czy rozwiązaniem trudności uniemożliwiających grę na różnych konsolach, ale także jak zamierza działać w stosunku do osób, które złożyły reklamacje i są niezadowolone z zakupu w związku z brakiem możliwości odtworzenia gry na posiadanym sprzęcie mimo wcześniejszych zapewnień producenta.
Co w praktyce oznacza postępowanie UOKiK? Prezes Urzędu może na przykład wymierzyć CD Projekt karę pieniężną w wysokości do 10% przychodu firmy. Ewentualnie UOKiK może zobowiązać CD Projekt do innego zadośćuczynienia, na przykład udostępnienia dodatkowych, cyfrowych bonusów dla osób, które kupiły Cyberpunka 2077 przed premierą w wersji na konsole lub zwrotu części kwoty zakupu. Najbardziej spółkę bolałaby jednak kara finansowa, bo mimo problemów gra sprzedała się wyśmienicie i 10% przychodów od tej sumy byłoby naprawdę ogromną kwotą.
Joe Biden usunął “czerwony przycisk”, którym Trump… zamawiał Coca-Colę
Cyberpunk 2077 – wspaniała gra pełna bugów
Cyberpunk 2077 zadebiutował na PC, PlayStation 4 i Xbox One 10 grudnia. Około godz. 4 na portalu Steam w hit CD Projekt grało jednocześnie ponad 1 milion osób. Jak wynika z danych przedstawionych przez studio, na moment ogólnoświatowej premiery gry “Cyberpunk 2077”, gracze złożyli na nią ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. preorders). Dla porównania w przypadku “Wiedźmina 3” było to “tylko” 1,5 miliona sztuk. Dane przebiły oczekiwawnia analityków, którzy szacowali, że przedsprzedaż gry wyniosła 5-9 milionów kopii.
Spółka nie podała ile kosztowało wyprodukowanie “Cyberpunk 2077”, ale wiadomo, że koszt był większy niż przy trzeciej części “Wiedźmina (sumaryczny budżet to 306 milionów złotych) oraz, że dzięki sprzedaży przedpremierowej nakłady poniesione na wyprodukowanie gry zwróciły się w jeden dzień.
Na premierę “Cyberpunk 2077” z niecierpliwością czekali nie tylko gracze z całego świata, ale też inwestorzy giełdowi. Licząc na sukces gry, masowo kupowali akcje. Na trzy dni przed premierą, akcje CD Projektu chodziły po 464 zł za sztukę i była to rekordowa wycena. Dobre wyniki sprzedażowe nie uchroniły jednak spółki przed spadkiem na giełdzie. W sporej mierze może to być spowodowane chęcią inwestorów do spieniężenia akcji w momencie ich najwyższej wartości. Swoją cegiełkę do tąpnięcia mogły również dorzucić średnie oceny graczy.
Niestety “Cyberpunk 2077” nie uniknął błędów. Gracze chwalą tytuł za świetną fabułę i rozrywkę, ale jednocześnie wskazują na ogromną masę bugów, które utrudniają grę. Tytuł mimo świetnego startu zbiera jednocześnie sporo negatywnych ocen graczy ze względu na błędy. Gracze, którzy negatywnie wypowiedzieli się o “Cyberpunku”, wskazują na problemy z optymalizacją gry (słaba jakość rozgrywki na relatywnie mocnym sprzęcie), grafiką oraz błędy, często uniemożliwiające grę.
Źródło: Wirtualne Media