Kultura i sztukaMedia

Producenci “1 z 10” przerywają milczenie. TVP mijała się z prawdą?

Ostatnie pożegnanie Tadeusza Sznuka w programie “1 z 10” obiło się szerokim echem w Internecie. Wielu widzów z trudem przyjęło fakt, że program, który na antenie był od 27 lat, może zniknąć z anteny. TVP stwierdziło, że to wina producentów. Oni jednak mają całkowicie inne zdanie na ten temat.

Zarząd TVP w oświadczeniu przesłanym do mediów stwierdził, że obecne negocjacje z Euromedia TV utknęły w martwym punkcie. Producenci “1 z 10” mieli dostosować się “do nowych założeń programowych”, oraz “nakreślić zbyt wysokie wymagania finansowe”. Z tego powodu włodarze Telewizji Polskiej konsultacje utknęły w martwym punkcie, a stacja zaczęła emitować powtórki.

“1 z 10” znika z TVP? Tadeusz Sznuk przekazał smutną wiadomość

W dokumencie napisano, że:

Telewizja Polska nie będzie zawierać niekorzystnych umów. Te czasy skończyły się bezpowrotnie kilka lat temu. Telewizja liczy na korzystne dla stron zakończenie negocjacji.

Producenci “1 z 10” nie zgadzają się z oświadczeniem TVP

Tymczasem do zarzutów odnieśli się producenci programu. Anna Brzywczy, prezes zarządu Euromedia TV, przekazała, że:

Nie zgadzamy się na zmiany, które obniżą poziom.

Według twórców programu zarząd TVP “mija się z prawdą”, ponieważ kwestia nie dotyczy zapisów dotyczących finansów, a obniżenia jakości programu do narzuconych wytycznych. Program miał być “lżejszy w odbiorze dla przeciętnego widza”. Według producentów “rzeczywisty stan rzeczy w oświadczeniu Telewizji Polskiej został zniekształcony”:

Partnerskie zasady współpracy są najważniejsze dla Euromedia TV – dlatego nie eskalowała i nie eskaluje ona swoich żądań, a przede wszystkim akceptuje konieczność samoograniczeń wynikających z istoty formatu. Ponadto, Euromedia TV zaakceptowała zaproponowane przez TVP S.A. koszty produkcji, więc niezrozumiałe dla producenta jest odnoszenie się do kwestii finansowych w oświadczeniu TVP S.A.

Producenci wskazali również, że nie zgadzają się na nowy pomysł zarządu TVP, który de facto obniży jakość merytoryczną programu. Wskazuje, że insynuacja włodarzy Telewizji Polskiej, że obecnie widzowie szukają mniej intelektualnej rozrywki, jest nieprawdą:

Zaniepokojonych widzów informujemy i uspokajamy, że Euromedia TV zawsze stała i będzie stać na straży niezależności i wysokiej jakości programu. Jako producent teleturnieju nigdy nie zgodzimy się na zmiany, które mogłyby obniżyć poziom teleturnieju, na których pracowaliśmy przez tyle lat.

Według danych Nielsen Audience Measurement średnia widownia premierowych odcinków „Jednego z dziesięciu”, pokazanych na antenie Jedynki w okresie od 17 lutego do 21 kwietnia br., wyniosła 1,31 mln osób, co przełożyło się na 9,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 5,06 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,65 proc. w grupie 16-59.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

Tagi

Polecane artykuły

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close