GospodarkaPaństwoPrawoŚwiatTransportTurystykaZdrowie i medycyna

Qantas zdecydował, że wszyscy pracownicy muszą zostać zaszczepieni

Qantas wymaga szczepień

Linie lotnicze Qantas zapowiedziały, że wszyscy pracownicy muszą zostać zaszczepieni przeciwko Covid-19, co czyni ją najnowszą globalną linią lotniczą, która nakazuje szczepienie pracownikom. Pracownicy pierwszej linii, w tym piloci, personel pokładowy i personel lotniska, muszą zostać w pełni zaszczepieni do połowy listopada. Firma twierdzi, że pozostali pracownicy mają czas do końca marca przyszłego roku na otrzymanie obu dawek.

Decyzja firmy pojawiła się w momencie, gdy stan Nowa Południowa Walia zgłosił największy dzienny wzrost zakażeń koronawirusem. Australijski przewoźnik flagowy jest największą i najbardziej znaną firmą w kraju, która wprowadziła obowiązkową politykę szczepień.

Zapewniamy niezbędną usługę, więc pomoże to chronić przed zakłóceniami, które mogą być spowodowane tylko jednym pozytywnym przypadkiem COVID, zamykającym obiekt towarowy lub terminal na lotnisku. Oczywiste jest, że szczepienia są jedynym sposobem na zakończenie cyklu blokad i zamykania granic, a dla wielu pracowników Qantas i Jetstar oznacza to powrót do pracy.

– powiedział dyrektor generalny Qantas, Alan Joyce w oświadczeniu.

Qantas powiedział, że ankieta wśród 22 000 pracowników wykazała, że ​​89% respondentów było już zaszczepionych lub planowało to zrobić, a około trzy czwarte z nich uważa, że ​​powinno to być obowiązkowe. Stwierdzono, że 4% z prawie 12 000 osób, które odpowiedziały – około 480 pracowników – nie chciało lub nie było w stanie otrzymać szczepionki. Linia lotnicza poinformowała, że ​​pracownicy z udokumentowanymi przyczynami medycznymi, które są przeciwskazaniem do szczepienia, otrzymają zwolnienie z tego obowiązku.

Markety budowlane Home Depot „dyskryminowały zwolenników BLM”

Qantas musi zwolnić pracowników

Linie lotnicze Qantas twierdzą, że muszą zwolnić 2500 pracowników, ponieważ lockdown w Sydney wpłynie na podróże lotnicze w Australii. Firma zapowiedziała, że będzie płacić pracownikom do połowy sierpnia, po czym będą mogli ubiegać się o rządowe wypłaty pomocy. Przypomnijmy, że od czerwca nowe przypadki COVID zmusiły większość stanów australijskich do ponownego nałożenia ograniczeń w kraju.

Wysoce zaraźliwy wariant Delta wymusił zamknięcie w kilku miastach i zamknięcie niektórych granic państwowych. Najpoważniejsza sytuacja jest w Sydney, gdzie odnotowuje około 200 nowych infekcji każdego dnia, pomimo zamknięcia od 26 czerwca. Prawie wszystkie stany zakazały podróżnym z największego miasta Australii.

Dyrektor generalny Qantas, Alan Joyce, powiedział, że ostatnie ogniska Delty doprowadziły do odwołania ​​tysięcy lotów. Dodał, że linie i ich budżetowy przewoźnik Jetstar stracili około 60% swoich krajowych dochodów od maja do lipca. Zawieszona została również “bańka podróżnicza” z Nową Zelandią. Joyce powiedział, że linia lotnicza nie może już utrzymać 2500 pracowników na liście płac, ale opisał to jako środek tymczasowy.

To najwyraźniej ostatnia rzecz, jaką chcemy zrobić.

– powiedział.

Dodał jednak, że sytuacja “również bardzo różni się od tego czasu w zeszłym roku, kiedy firma miała ponad 20 000 pracowników, którzy zrezygnowali”.

Qantas notuje ogromne straty

W ubiegłym roku Qantas został zmuszony do zwolnienia około 6000 pracowników – około jednej piątej siły roboczej. W maju linia lotnicza poinformowała, że ​​zaraportuje roczną stratę w wysokości ponad 2 miliardów dolarów australijskich, ale ma nadzieję na odbicie w podróżach krajowych.

Joyce powiedział, że podróże krajowe mogą powrócić do 50-60% normalnego poziomu wraz z oczekiwanym ponownym otwarciem Wiktorii i Australii Południowej. Qantas nie był w stanie jednak wznowić tras międzynarodowych – z wyjątkiem Nowej Zelandii – z powodu zamknięcia międzynarodowej granicy Australii. Przwoźnik wcześniej mówił, że ​​traci około 2,3 miliona dolarów australijskich tygodniowo ze swojego oddziału międzynarodowego.

Qantas to największe i najstarsze linie lotnicze Australii oraz drugie najstarsze na świecie (holenderskie KLM założono rok wcześniej). W roku 2010 Qantas posiadał 65% udziału w przewozach krajowych, jednak na rynku przewozów międzynarodowych przegrywa z azjatyckimi przewoźnikami, z powodu relatywnie wysokich kosztów działalności i intensywnego współzawodnictwa konkurentów. Qantas obsługuje 20 krajowych i 21 międzynarodowych portów lotniczych w 14 krajach Afryki, Ameryki Północnej i Południowej, Europy, Azji i Oceanii.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close