Warszawa przestaje być miastem tylko dla kierowców. I bardzo dobrze
Warszawa od lat jest jedną z najbardziej zakorkowanych stolic centralnej Europy. Potwierdzają to zarówno dane Traffic Index, jak i codzienne przeprawy tysięcy kierowców, którzy próbują uniknąć korków. Teraz jednak Stołeczny Zarząd Dróg Miejskich planuje rewolucyjne zmiany w Alejach Jerozolimskich, które na stałe mogą zmienić układ ruchu w centrum miasta.
Według Traffic Index Warszawa jest wciąż jednym najbardziej zakorkowanymi miast w Polsce. Wyprzedza ją jedynie Kraków, Wrocław i Poznań. Teraz jednak władze miasta chcą jeszcze bardziej zminimalizować liczbę samochodów w centrum stolicy przez całkowitą modernizację głównych arterii.
🏙 🗂 4 firmy zgłosiły się w przetargu na zaprojektowanie nowego wyglądu Al. Jerozolimskich. Oferty zawierają się w przedziale od 3,6 do 5,8 mln zł brutto. Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do kompletnej przebudowy arterii.
ℹ️ https://t.co/xHZ7PoKnw2 pic.twitter.com/OAFbVc9W9O— ZDM Warszawa (@ZDM_Warszawa) July 16, 2021
Jak informuje Dziennik.pl:
Między rondem de Gaulle’a, a rondem Czterdziestolatka przy Dworcu Centralnym jezdnia zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów ruchu w jedną stronę, z czego jeden zostanie przeznaczony wyłącznie dla autobusów i taksówek.
W poniedziałek, 26.07 o godz. 22.00 zostanie zmieniona organizacja ruchu na czas remontu wiaduktów ciągu al. Jana Pawła II nad rondem Czterdziestolatka.
Zamknięty będzie lewy pas na wiadukcie na obu jezdniach. Utrudnienia potrwają ok. 3 tygodnie.
ℹ https://t.co/XiJq3u3Xok pic.twitter.com/uz1kxy1Ity— ZDM Warszawa (@ZDM_Warszawa) July 23, 2021
Warszawa staje się bardziej zielona. Kolejne zmiany na Marszałkowskiej
Dodatkowo władze miasta planują utworzyć po obu stronach zwężonej jezdni dodatkowe chodniki, dzięki którym będą mogły powstać kawiarniane i restauracyjne ogródki i szerokie na 3 metry drogi rowerowe.
Rafał Trzaskowski wraz ze swoją ekipą stwierdził, że miasto powinno być bardziej zielonym miastem, przyjaznym przede wszystkim mieszkańcom. Otóż tak jak przed II wojną światową zobaczymy na tej arterii cztery równoległe szpalery drzew.
Warszawa w końcu staje się bardziej zielona. Mieszkańcy mogą się jedynie cieszyć
Co więcej, jak informuje dziennik.pl:
Dodatkowo zamiast rozległych rond u zbiegu z ul. Marszałkowską i Nowym Światem pojawią się zwykłe skrzyżowania, co pozwoli pieszym odzyskać kolejne metry.
Nowe rondo Dmowskiego już za 6 miesięcy
🚋🔄🚶
Podpisaliśmy dziś umowę z firmą Balzola znaną z przebudowy al. Jana Pawła II. Przede wszystkim pojawią się naziemne dojścia na przystanki tramwajowe i mnóstwo nowej zieleni, łatwiej będzie też rowerzystom.
ℹ https://t.co/clHd1gsbsu pic.twitter.com/CjzWzHHHIm— ZDM Warszawa (@ZDM_Warszawa) July 21, 2021
Warszawa: na ulicy Sokratesa przybędzie 110 drzew i setki krzewów
Trzeba zatem przyznać, że Warszawa powoli przestaje być miastem, które wyłącznie będzie kojarzył się z zatłoczonym miastem. Niemniej jednak powstaje tutaj pytanie, czy zwężenie głównych ulic miasta na pewno pomoże w odkorowaniu stolicy. Miejmy nadzieję, że tak właśnie będzie.