InwestycjeMarketingPaństwoPolitykaPolskaZdrowie i medycyna

Spot kampanii #SzczepimySię z Cezarym Pazurą kosztował krocie!

Spot #SzczepimySię za prawie pół miliona!

Rząd dwoi się i troi, aby zachęcić Polaków do szczepień przeciwko COVID-19. Nieprzekonanych jest trudno, niekiedy wręcz ekstremalnie trudno przekonać. PiS postawił na szeroko zakrojoną kampanię reklamową #SzczepimySię. Oprócz tego zorganizowano loterię szczepionkową, w której szczepieni obywatele mają szansę na nagrody rzeczowe (w tym samochód) i pieniężne.

W kampanii #SzczepimySię, wiosną tego roku wziął też udział popularny aktor Cezary Pazura. W spocie aktor, wchodząc na szczepienie do gabinetu lekarskiego, mija się w drzwiach z aktorem Sławomirem Orzechowskim, który w „Kilerze” wcielił się w seryjnego mordercę.

Nawet prawdziwy Kiler nie boi się szczepienia przeciw Covid-19.

– komentuje w spocie Cezary Pazura.

Spot z Pazurą obejrzano na YouTube do tej pory 485 145 razy. Co o spocie sądzą Polacy? Tego nie wiemy, ponieważ Kancelaria Premiera wyłączyła pod filmem zarówno oceny, jak i komentarze. Wiemy natomiast, ile wspomniany spot kosztował.

Jak wynika z rejestru umów Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, za przygotowanie tej części kampanii #SzczepimySię odpowiadała agencja reklamowa Artegence. Prace agencji zostały zakończone w kwietniu 2021 roku. Agencja za spot kampanii #SzczepimySię otrzymała od Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wynagrodzenie w wysokości ponad 406,4 tys. zł.

Agencja przygotowywała propozycje na początku programu szczepień, które zostały zrealizowane w pierwszym etapie jego komunikacji. Do podstawowych celów należało wówczas przypomnienie, że szczepienia to sposób ochrony zdrowia, który wszyscy znamy od dziecka. To narzędzie, dzięki któremu możemy zadbać o siebie i swoich bliskich. W komunikacji istotne było także przekierowanie do wiarygodnych źródeł informacji dotyczących programu szczepień, zgodnie z założeniami Klienta.

– wyjaśnia portalowi Wirtualne Media Andrzej Szewczyk, prezes Artegence.

Cezary Pazura atakowany przez proepidemików. Grożą także jego bliskim

Kampania #SzczepimySię – sukces, czy niewypał?

Według prezesa, przygotowana przez Artegence kampania #SzczepimySię była sukcesem.

Po trzech miesiącach trwania kampanii liczba chętnych do szczepienia wzrosła o 30 p.p., osiągając 75%. Zrealizowane przez Centrum Badania Opinii Społecznej w maju 2021 roku badania wskazały, że ponad dwie trzecie dorosłych Polaków ma pozytywne nastawienie do szczepień przeciwko Covid-19 i pozytywną ocenę Narodowego Programu Szczepień.

– wylicza Andrzej Szewczyk.

Innego zdania jest jednak Dariusz Kubuj, główny strateg firmy doradztwa strategicznego Kubuj Strategia. Według niego kampania #SzczepimySię z udziałem Cezarego Pazury zrealizowana przez Artegence była pod kątem strategicznym “działaniem pozbawionym elementarnego sensu”.

Twórcy kampanii zdają się wierzyć, że kwestia szczepień to dość banalna, niskoangażująca decyzja, jak zakup batonika czy napoju, dlatego wystarczy dowolne przypomnienie, aby ludzi w jakiś sposób skłonić do działania. Dlatego dość prosty żart z nawiązaniem do znanego filmu miałby tutaj być skuteczny. Nie wiem, kto przygotowywał strategię do tej kampanii, i kto zaakceptował taką propozycję po stronie rządowej, ale najwyraźniej osoby te mają mały kontakt z rzeczywistością.

– zdecydowanie ocenia Dariusz Kubuj.

Trzeba było oczywiście skupić się na sceptykach, dla których temat jest bardzo kontrowersyjny. Te osoby mają swoje obawy, nieraz bardzo poważne i trzeba się do nich odnosić z respektem, a nie udawać, że nie ma problemu, pośmiejmy się razem, no bo przecież Pazura się nie boi, a grał przecież killera.

– dodaje.

Źródło: Wirtualne Media

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close