Squid Game pomaga Netflixowi w pozyskaniu milionów subskrybentów
Squid Game pomaga Netflixowi
Subskrypcje Netflix wzrosły w trzecim kwartale 2021 roku, ponieważ programy nieanglojęzyczne nadal były najlepszymi wynikami platformy streamingowej. Amerykańska firma dodała 4,4 miliona użytkowników w ciągu trzech miesięcy do 30 września, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w poprzednim kwartale. Największym hitem był koreański serial telewizyjny Squid Game, który w ciągu pierwszych czterech tygodni obejrzało 142 miliony gospodarstw domowych.
Wysoka wydajność Netflix następuje po powolnym początku do 2021 roku, kiedy to rosnące zapotrzebowanie na transmisje strumieniowe, które widzieliśmy wcześniej podczas pandemii, wygasło. Amerykańska firma – będąca największą na świecie platformą streamingową – spodziewa się teraz dodać około 8,5 miliona nowych abonentów w czwartym kwartale, powyżej oczekiwań analityków. Wzrost jest napędzany przez popularne programy, takie jak Sex Education, Queen’s Gambit i właśnie globalny hit Squid Game.
Według Bloomberga , koreańska seria jest warta około 900 milionów dolarów dla giganta streamingu, po kosztach 21,4 miliona dolarów. Inny nieanglojęzyczny program, La Casa de Papel (po polsku znany jako “Dom z papieru”), również wypadł dobrze, a piątą serię obejrzało 69 milionów widzów w ciągu pierwszych czterech tygodni. Firma spodziewa się przyciągnąć więcej nowych użytkowników w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia dzięki powracającym sezonom popularnych programów, takich jak „Tiger King” i „Cobra Kai”. Zgodziła się również na przejęcie Roald Dahl Story Company we wrześniu, w oczekiwaniu na zgodę organów regulacyjnych, więc będzie właścicielem praw do tytułów takich jak Charlie i fabryka czekolady oraz Matilda.
Obecnie produkujemy lokalną telewizję i filmy w około 45 krajach i zbudowaliśmy głębokie relacje z kreatywnymi społecznościami na całym świecie.
– przekazał Netflix w liście do udziałowców.
Netflix wyedytuje kluczowy numer telefonu w serialu Squid Game
Ogromna popularność serialu
Squid Game to południowokoreański serial telewizyjny. Główne role odgrywają w nim Lee Jung-jae, Park Hae-soo, O Yeong-su, Wi Ha-joon, Jung Ho-yeon, Heo Sung-tae, Anupam Tripathi oraz Kim Joo-ryoung. Serial miał swoją premierę na platformie Netflix 17 września 2021 roku. Fabuła opowiada historię grupy 456 osób z różnych środowisk, które zostały zaproszone do wzięcia udziału w serii zagrażających życiu zabaw dla dzieci, aby wygrać nagrodę w wysokości 45,6 miliarda wonów południowokoreańskich (około 152,7 miliona złotych).
Serial spotkał się z uznaniem krytyków. W serwisie Rotten Tomatoes 91% z 45 recenzji serialu jest pozytywnych, a średnia ocen wyniosła 8,20/10. Na portalu Metacritic średnia ocen z 11 recenzji wyniosła 69 punktów na 100, co wskazuje na „ogólnie przychylne recenzje”. Produkcja ta stała się pierwszym koreańskim serialem, który znalazł się w pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych tygodniowo programów telewizyjnych Netflixa na całym świecie. Uplasował się na pierwszej pozycji w 94 krajach.
Netflix oszacował, że w ciągu 28 dni od premiery Squid Game przyciągnął ponad 111 milionów widzów na całym świecie, przewyższając 82 miliony, które serial Bridgertonowie osiągnął w grudniu 2020 roku, i tym samym stał się najczęściej oglądanym programem w serwisie. Według Vulture szerokie udostępnienie programu, z napisami w 37 językach i wersjami dubbingowymi w 34 językach, pomogło przyciągnąć międzynarodową publiczność.
Ogromna popularność nowego serialu Squid Game doprowadziła do zakłóceń w sieci internetowej Korei Południowej. W związku z tym firma telekomunikacyjna SK Broadband domaga się od platformy streamingowej opłat za obciążenie pasma internetowego.
Źródło: BBC