Kultura i sztukaMarketingMediaPolskaTechnologie

Koniec z darmową wersją Player.pl. Jest nowy cennik serwisu VOD

Player od dziś tylko płatny

Player (wcześniej: TVN Player) to polski internetowy serwis wideo na życzenie i telewizja internetowa. Serwis wystartował 26 sierpnia 2011 r. i zawiera bogatą ofertę seriali, filmów i programów rozrywkowych na żądanie. W ofercie serwisu znajdują się programy TVN Grupy Discovery, a także zewnętrznych partnerów, m. in.: Canal+, HBO, Viacom oraz Eleven Sports.

Dotychczas serwis oferował zarówno pakiety płatne, jak i darmowe. To się jednak zmieniło, a od dziś wszystkie treści na platformie Player są dostępne wyłącznie w modelu płatnym. Zdaniem menedżerów z branży internetowej i reklamowej TVN Grupa Discovery liczy, że opłaty od nowych subskrybentów zrekompensują niższe zasięgi reklamowe.

Podobnie jak wiele światowych serwisów premium, zdecydowaliśmy się przejść na model biznesowy oparty całkowicie na subskrypcji. Rezygnujemy z podziału na AVOD i SVOD, gdyż chcemy uprościć model korzystania z platformy, a jednocześnie zapewnić widzom korzystającym z naszych usług jak najlepsze wrażenia.

– uzasadnia decyzję biuro prasowe TVN Grupy Discovery.

Nowy pakiet kosztuje tylko 4 zł miesięcznie. Jednak coś za coś – w przypadku tego pakietu nadal wyświetlane będą reklamy. Na platformie dalej dostępne są dwa dotychczasowe pakiety, tyle że z nowymi nazwami: Player (obejmuje te same treści, co nowy pakiet, ale bez reklam) za 15 zł miesięcznie i Player + TV (dodatkowo streaming prawie 30 stacji telewizyjnych) za 30 zł miesięcznie, w promocji przez pierwszy miesiąc ceny są o połowę niższe.

Disney+ ma już prawie 100 milionów subskrybentów!

Darmowy Player generował koszty

W maju 2020 r. wprowadzono obowiązek rejestracji i logowania się, w celu obejrzenia większości materiałów. Ponadto niektóre z seriali przed premierami telewizyjnymi były udostępniane na platformie w płatnych pakietach. Pod koniec sierpnia z płatnych pakietów Player.pl miało korzystać aż 375 tys. użytkowników.

O ile znam osoby zarządzające TVN i Playerem, ta decyzja została podjęta po testach i badaniach, które dowiodły, że taki model ma sens ekonomiczny i wpisuje się w całe portfolio usług, które oferuje Grupa Discovery w Polsce.

– komentuje dla portalu Wirtualne Media, Michał Kozicki, były prezes HBO Polska.

Według niego, decyzja o wprowadzeniu całkowicie płatnego modelu mogła wynikać z założenia, że osoby, które są mniej wrażliwe cenowo, gotowe są płacić za brak reklam i treści premium, z kolei osoby bardziej wrażliwe cenowo będą dalej oglądać treści nadawcy w telewizji liniowej albo na Playerze w modelu reklamowym. Ponadto emisja treści za darmo z reklamami oznaczała wyższy ruch na platformie Player, ale jednocześnie generowała większe koszty techniczne.

Nie jest też niczym odkrywczym, że z emisji reklam trudniej utrzymać platformę. Spory wpływ na to ma również skala używania różnych adblokerów (Polacy są wiodącym narodem w internecie pod względem blokowania reklam).

– mówi Łukasz Skalik, szef i właściciel Video Brothers.

Źródło: Wirtualne Media

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close