HandelInwestycjeMediaŚwiat

Amazon podnosi cenę abonamentu Prime. Wszystko przez inflację

Amazon Prime droższy w USA

Amazon zapowiedział wzrost ceny subskrypcji Prime w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii i we Włoszech. Powodem podwyżki jest inflacja i związany z nią wzrost kosztów operacyjnych. Wzrost cen w Europie następuje po wcześniejszej decyzji o tym samym w Stanach Zjednoczonych. Cena rocznego Amazon Prime w USA wzrosła z 119 dolarów (564 zł) do 139 dolarów (658 zł). Podobnie cena dla miesięcznych subskrybentów wzrosła z 12,99 dolarów (61 zł) do 14,99 dolarów (71 zł).

Z tego, co widzieliśmy w Stanach Zjednoczonych, nie wystąpiło zjawisko rezygnacji, ponieważ coraz więcej usług jest świadczonych za pośrednictwem Prime i ta usługa nadal pozwala konsumentom na niezwykle znaczące oszczędności.

– powiedział telefonicznie rzecznik Amazona.

Wyższe ceny w połączeniu z inflacją i powrotem do nawyków zakupowych sprzed pandemii ostudziły jednak popyt na usługę. Liczba członków Amazon Prime w Stanach Zjednoczonych uległa stagnacji w pierwszej połowie roku, co sugeruje, że podwyżka cen o 20 dolarów rocznie może odstraszać potencjalnych nowych klientów, zmagających się z wysokimi cenami gazu i inflacją.

Czytaj też: Amazon Prime zrobi serial na podstawie serii gier Fallout

Podwyżka abonamentu Amazon Prime w Europie

Tymczasem w Europie od 15 września ceny skoczą średnio o 31% i tak też na przykład w Wielkiej Brytanii roczna cena usługi bezpłatnej wysyłki wzrośnie z 79 funtów (450 zł) do 95 funtów (542 zł). W Niemczech roczne subskrypcje Amazon Prime skoczą z 69 euro (330 zł) do 89,90 euro (431 zł), we Francji z 49 euro (235 zł) do 69,90 euro (335 zł) oraz z 36 euro (172 zł) do 49,90 euro (239 zł) w Hiszpanii i Włoszech.

W kwietniu Amazon powiedział inwestorom, że nadrabia napędzane przez pandemię zaległości w kwestii zatrudnienia i budowy nowych magazynów, a wzrost sprzedaży e-commerce zwalnia po początkowym boomie. Koszty paliwa i pracy już dawały się firmie we znaki, ale to gwałtownie rosnąca inflacja pogłębiła problemy. Wyższe ceny w połączeniu z inflacją i powrotem do nawyków zakupowych sprzed pandemii ostudziły popyt na usługę.

Konsumenci na całym świecie wydali ponad 12 miliardów dolarów na Amazon podczas ósmego dorocznego Prime Day. Tegoroczna dwudniowa wyprzedaż była kolejnym rekordowym wydarzeniem. Chociaż wzrost w ujęciu rocznym był skromny w porównaniu z wynikami większości historycznych Prime Day, a w przeszłości wyprzedaż była dla firmy Amazon okazją do intensywnej promocji własnych produktów, takich jak urządzenia obsługujące Alexę. Jednak w ostatnich latach Amazon zainwestował w promocję swoich produktów. I to się opłaca sprzedawcom biorącym udział w wyprzedaży.

Czytaj też: UPS zawiera umowę z Amazon dotyczącą maksymalnego wolumenu przesyłek

Źródło: Digital Commerce 360

Amazon ogranicza towary LGBT w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close