HandelInwestycjeNieruchomościŚwiatTurystyka

Rezerwacje Airbnb osiągnęły rekord. Firma chce zyskać na kryzysie

Rezerwacje Airbnb osiągnęły rekordowy poziom

Airbnb przekazał, że popyt na podróże pozostaje silny, pomimo obaw o ostry wzrost inflacji, a działalność firmy będzie odporna, nawet w przypadku spowolnienia gospodarczego. W okresie od kwietnia do czerwca na platformie zarezerwowano prawie 104 miliony noclegów, co sprawia, że rezerwacje Airbnb osiągnęły rekordowy poziom. Długoterminowe pobyty nadal były najszybciej rozwijającym się rodzajem podróży, co wynikało z rozwoju pracy zdalnej. Jednak pozostające podróże międzynarodowe i miejskie również poprawiły wynik. Firma powiedziała, że jest teraz w środku najsilniejszego jak dotąd sezonu turystycznego i zapewniła inwestorów, że jest dobrze przygotowana na wszystko, co może uderzyć w gospodarkę. W rzeczywistości, spowolnienie może faktycznie pomóc firmie.

Airbnb powstało w czasie recesji. Sądzimy, że w przypadku kolejnego spowolnienia, wiele osób może ponownie zwrócić się do hostingu po raz kolejny, więc jest to dla nas duża szansa.

– powiedział szef firmy Brian Chesky podczas telekonferencji z analitykami, aby omówić wyniki firmy.

Czytaj też: Airbnb na stałe zakazuje organizowania imprez w mieszkaniach

Rezerwacje Airbnb z największym wzrostem w Ameryce

Ogólnie rzecz biorąc, rezerwacje Airbnb w okresie kwiecień-czerwiec wzrosły o 25% w stosunku do ubiegłego roku do 103,7 mln dolarów i wzrosły o 24% w stosunku do 2019 roku. Wyższe ceny pomogły podnieść przychody firmy, które skoczyły o 58% w stosunku do ubiegłego roku do 2,1 mld dolarów. Prawie połowa rezerwacji to rezerwacje na tydzień lub dłużej.

Popyt na podróże pozostaje najsilniejszy w Ameryce Północnej, gdzie rezerwacje wzrosły o 37% w porównaniu do 2019 roku. Wzrost w Europie – gdy turystyka odzyskiwała siły po pandemii – pozostaje w tyle za Ameryką, choć jest większy niż w przypadku reszty świata. Firma, która ogłosiła w maju, że wycofuje się z Chin, powiedziała, że popyt pozostaje poniżej poziomów sprzed pandemii w regionie Azji i Pacyfiku, ponieważ ograniczenia Covid zatrzymują chińskich turystów w domu. Pomimo usunięcia ofert z Chin w lipcu, Airbnb wciąż ma ponad 6 milionów aktywnych ofert na platformie.

Chesky powiedział, że firma osiągnęła teraz “wzrost i rentowność na dużą skalę” i będzie zarówno nadal inwestować w biznes, jak i wydawać 2 miliardy dolarów na zakup własnych akcji, które w tym roku spadły. Dyrektorzy powiedzieli, że program wykupu akcji jest oznaką ich zaufania w przyszłość firmy. Spółka odnotowała zysk w wysokości 379 mln dolarów, w porównaniu do straty w wysokości 68 mln dolarów w roku ubiegłym.

Czytaj też: Airbnb podnosi się z gruzów po stracie 80% działalności!

Źródło: BBC

Airbnb opuszcza Chiny. Ostry lockdown wykańcza turystykę

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close